Avatar billede kaspervilla Nybegynder
07. marts 2011 - 10:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007, vise udvalgte rækker.

Hej Eksperten
Jeg har et excel 2007 problem som jeg håber i kan hjælpe mig med:
Jeg har et ark1 hvor jeg har en lille database :

Kategori    Navn    Kontakt dato      Link
Musik          Jens      01-02-11            www.jens.dk
Teater        Hans    09-02-11          www.hans.dk
Musik          John    12-02-11          www.john.dk
Film            Kim      01-02-11          www.kim.dk

Jeg har brug for i ark2 at vise data kun fra de rækker som har Kategorien "Musik"

Dvs. Ark2 viser:
Kategori    Navn    Kontakt dato      Link
Musik          Jens      01-02-11            www.jens.dk
Musik          John    12-02-11          www.john.dk

Arket skal være en kæde, der selv "følger med", når jeg indtaster nye rækker/data i ark1, eller hvis jeg ænder f.eks. Linket

Ark 3 viser så Kategori "Teater" osv.

Håber i kan hjælpe
Hilsen Kasper
Avatar billede mfynbo Juniormester
08. marts 2011 - 09:44 #1
Hej Kasper,
Jeg ville lave en pivot tabel baseret på din lille database. Dermed kan du vælge musik ark2, teater i ark3 osv. Og det vil blive opdateret når der kommer nye linier til.

Mvh.
Mfynbo
Avatar billede kaspervilla Nybegynder
08. marts 2011 - 13:41 #2
Hej Mfynbo
Tak for svar!
Jeg er ikke ret god til pivot tabeller, men jeg vil prøve at rode med det.
Er der en simpel måde at bygge pivot-tabellen op på, så den viser det jeg har brug for?

Jeg kan se at jeg glemte at skrive point på da jeg oprettede spørgsmålet. Jeg tror ikke jeg kan rette det?

Tak for hjælpen foreløbig
Hilsen Kasper
Avatar billede mfynbo Juniormester
08. marts 2011 - 16:04 #3
Start med at stå i din database >
Marker alt + nogle ekstra linier, så hvis du tilføjer linier i din database, så bliver disse incl. automatisk når du opdaterer pivot tabellen.
Husk at incl. overskrifter (der skal være overskrifter på alle kolonner der medtages) >
Vælg efterfølgende pivot (eventuelt brug genvej Alt + D + p + p. >
Kør Pivot wizard igennem og vælg Nyt ark, når der spørges til, hvor du vil placere Pivot tabellen >
Nu står du så i det nye ark med en "tom" pivot skabelon >
Prøv dig frem med at trække felter fra Pivot fields og over i selve pivot tabellen.

Hvis ikke du kan få det til at virke, må du sende en fil, hvor jeg kan sætte det op for dig. Det tager ikke så lang tid, når man lige ved hvordan.

Mvh.
Mfynbo.
Avatar billede kaspervilla Nybegynder
10. marts 2011 - 21:11 #4
Tak for svaret mfynbo!
Det var en stor hjælp.

Hilsen
Kasper