Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
02. marts 2011 - 17:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kde vs. Gnome

Bruger I Kde eller Gnome ?

Hvad er fordelene ved det ene, frem for det andet ?

Mvh Jørn Rudolph
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2011 - 17:45 #1
De er forskellige.

Det er mit indtryk at de fleste KDE brugere er enten udviklere eller sysadms, mens Gnome udover en del af disse saa har naesten alle almindelige brugere.

Folk der er vant til CDE vil jo nok finde KDE meget naturlig.

Jeg har normalt begge installeret men bruger mest KDE.
Avatar billede lzs Nybegynder
02. marts 2011 - 18:10 #2
Det er jo en smagssag, men personligt bruger jeg oftest gnome.
http://www.psychocats.net/ubuntu/kdegnome
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
02. marts 2011 - 18:56 #3
#1 vil give dig ret i at gnome er mere udbredt (måske) - men tror ikke at kde er mere sysadms eller udviklere der bruger dette. - kommer selvfølgelig an på hvilken gruppe af udviklere vi taler om.

#0 Prøv det og find det der passer dig bedst. Det er svært at stille det op på den måde. Linux(hvis det altså er linux du kører) giver jo valgmuligheder, og der er det hvad man mest foretrækker at bruge, eller hvad der dækker ens behov bedst, man bør vælge ud fra.
Så prøv det - det er heldigvis let at installere. Du kan sagtens som arne_v have begge liggende - dog ved "normal" install - så finder du begge typer programmer i dine menu'er. Altså også kde programmer når du bruger gnome og omvendt. Men mener der er en måde at komme uden om det problem hvis man ikke synes om det ;) (ud overvejer at fjerne/tilføje manuelt i menu strukturen)

Men et godt råd til når du prøver dem begge, er at prøve dem i en længere periode af gangen. Ellers dropper man hurtigt det ukendte for det kendte.

Og en sidste ting på vejen. Hvad er dit ønske at opnå med det valg?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 02:26 #4
Jeg synes aldrig jeg ser almindelige brugere (browser, email, tekstbehandling) vælge KDE.
Avatar billede HBP2 Praktikant
03. marts 2011 - 16:52 #5
Foretrækker selv GNOME - synes det er lidt kønnere/behageligere, selvom det naturligvis er et spørgsmål om smag.
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
04. marts 2011 - 06:15 #6
Tak for Informationerne.
Kom med svar, så I kan få points
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
04. marts 2011 - 17:31 #7
Tak og god weekend ...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2011 - 18:07 #8
Og du tog selv point fordi?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. marts 2011 - 18:58 #9
:-(

Hmmm - Pinigt ...

Troede ingen var "interesseret" ...