Avatar billede sth Novice
02. marts 2011 - 10:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

cookie-kravene til danske hjemmesider

Hvad er jeres holdning til dette:

http://www.comon.dk/nyheder/her-er-cookie-kravene-til-danske-hjemmesider-1.397832.html

Vil det være ok at genne en kundes brugernavn og password  og kundenummer i en cookie?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 01:37 #1
Umiddelbart synes jeg ikke at artiklen og din brug har noget med hinanden at gøre.

Men du skal nok indhente en vurdering fra en med ekspertise i den slags (det har jeg ikke).

Men jeg vil betragte det som dybt uforsvarligt at gemme et password i en cookie.
Avatar billede sth Novice
03. marts 2011 - 10:14 #2
Når man her på eksperten afkrydser "Husk mit login" bliver det så ikke gemt i en cookie, hvis ja så kan man vel sige at ens password også er gemt i en cookie. elelr hvilke andre måder vil du foreslå at gemme oplysninger så man ikke skal huske det fra gang til gang man er på en side?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 14:54 #3
Jeg har ikke checket det, men jeg vil meget haabe at der gemmes et token ikke selve passwordet.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 14:55 #4
Forskellen mellem token og password er naert beslaegtet med at gemme hash af password versus password i bruger databasen.
Avatar billede sth Novice
04. marts 2011 - 11:51 #5
ok, tak for dit svar, har man så "det rigtige" password i database, eller har man gemt en hash værdi af det rigtige password i sin cookie?

kommer du også lige med et svar så vi kan lukke?
Avatar billede sth Novice
08. marts 2011 - 11:45 #6
Hej Arne, kommer du med et svar så jeg kan få lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2011 - 16:20 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2011 - 16:21 #8
man gemmer normalt et hash af password i database - og jeg vil men at der i cookie skal gemmes et token lavet til formaalet