Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. juli 2001 - 06:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål der ikke er lukkede, endnu et forslag

Hej

Måske eksperten kunne få lukket nogle af de mange åbne spørgsmål ved at lave en pop op..... Altså så brugere der har spørgsmål der er ældre end 30 dage får en henvisning, eller kommer direkte til det spørgsmål når de logger ind.
Avatar billede resten Nybegynder
30. juli 2001 - 06:32 #1
god ide perfekt :))
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 07:38 #2
Jeg bryder mig ikke om popops, hvis ikke der er en GOD grund.

Og her synes jeg ikke rigtig grunden er god nok. For selv om der findes spørgsmål hvor vi med nogenlunde sikkerhed kan sige \"den spørger er en sløv bana og burde lukke\", så er det ikke flertaller af åbne spørgsmål.

Prøv at kikke i nogen af de spørgsmål du synes burde lukke. Og overvej om det svar der er gevet nu også er forståeligt, brugbart og udtømmende nok for den der stillede spørgsmålet.

Hvis det ikke er tilfældet kan du så prøve om ikke du kan skrive et bedre svar.

mvh JakobA
Avatar billede mrcorex Nybegynder
30. juli 2001 - 07:52 #3
jakoba>Det argument holder da ikke. En fornuftig bruger droppper da ikke bare et spørgsmål til eksperten og så sætter sig ned for at vente på at alle får diskuteret færdig og så derefter ser på om svaret er brugbart. Man deltager da livligt i sine egne spørgsmål og hjælper sig selv videre. Endvidere vil de mennesker der hjælper netop få mere lyst til at hjælpe hvis det er en aktiv spørger.

Desuden er det ikke altid at E-brugere kan svare nøjagtigt på svaret, men så har man højst sandsynligt fået en god start på et eventuelt problem - en god basis at arbejde videre på.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
30. juli 2001 - 07:53 #4
P.T. hader jeg også popups, men i dette tilfælde må jeg nok give james_t_dk ret.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. juli 2001 - 09:30 #5
jakoba>> Jeg kan også let finde spørgsmål som er besvaret, og hvor jeg er sikker på at det også ville virke det der er svaret, men som bare ikke bliver lukket. Jeg ved ikke om folk tror de stadig har de points der er sat af til det spørgsmål, men sagen er den at mange brugere er for sløve til at gøre noget ved gode svar. Måske deres problemer bare ikke er store nok.

Jeg mener seriøst at der skal ryddes op i de mange åbne spørgsmål, og hvis dette var en mulighed, så er jeg tilfreds.

De brugere der ikke på noget tidspunkt deltager aktivt i løsningen af deres eget problem får heller ikke den hjælp de kunne få her på eksperten.

Pop up eller ikke pop up, det er sagen! Hvad så med automatisk at sende brugeren til det ældste åbne spørgsmål han har, der altså er ældre end 30 dage.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. juli 2001 - 11:06 #6
Fed ide.......

Jeg gør også det at når en person stiller et spørgsmål at jeg går ind på spørgerens personlige point side, og kigger.....derefter skriver jeg evt. sådan her:
Iøvrigt, så har du lavet x-antal spørgsmål på eksperten, og kun de x-antal har du lukket(accepteret)
Var det ikke en ide at gå ind her:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=james_t_dk&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=0&i8=1&i9=0&i11=0&i12=0&i13=0 og trykke ud for de gule flag, og så acceptere de svar du har fået, eksperten er bygget op omkring et point-system, hvor man uddeler point for hjælp.
Dit første spørgsmål er oprettet XX/XX 2000 HH:MM:SS  og personerne har ikke modtaget den lille gulerod der er ved frivilligt at hjælpe andre.......Håber at have rokket med din samvittighed
Avatar billede egede Nybegynder
30. juli 2001 - 11:12 #7
Her er en anden lidt mere brutal mulighed, men den vil med sikkerhed rydde op i alle de gamle spørgsmål.

I skal nok også lige tænke på at de mange af de spørgsmål der stadig er åbne er enten fordi brugeren er slettet eller fordi han ikke har brugt eksperten til andet.
Avatar billede egede Nybegynder
30. juli 2001 - 11:13 #8
P.S. Jeg haaader pop-up vinduer ligegyldigt om der er en grund eller ej... :)
Avatar billede misbruger Nybegynder
30. juli 2001 - 11:42 #9
Hvad med bare at tage alle spm der har været inaktive i 55 dage, send en mail til opretteren at spørgsmålet vil blive lukket om 5 dage.

Derfra kan man enten vælge at dele point ligeligt mellem svarene, eller lade dem forsvinde i det store blå.....???

Spm der er over 60 dage inaktivt, bliver hverken besvaret mere eller mindre. Jeg mener ikke ligefrem, at der er nogen herinde der sidder og tygger på et spm i 60 dage før svaret falder.
Skulle tilfældet være at man fandt et svar efter 60 dage, så kan man jo stadig poste det som en kommentar!!!
Men tænk en gang om man ikke skulle få sine point......

OG HVAD SÅ! SKAL VI HJÆLPE HINANDEN ELLER PUDSE VORES GLORIER????
Avatar billede egede Nybegynder
30. juli 2001 - 13:44 #10
Glemte at poste et link før: http://www.eksperten.dk/spm/83866
Jeg syntes pointene skal forsvinde, selvom det er hårdt, men ellers kunne man jo bare svare på gamle spørgsmål...
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 14:33 #11
Jeg har faktisk tjent en hel del point ved at lave \'bedre\' svar til gamle spørgsmål. Det ældste var fra april 1999.
Vil i udhule min indkomst i snøbler? Får jeg kompensation? :)

mvh JakobA
Avatar billede egede Nybegynder
30. juli 2001 - 21:56 #12
Selvfølgelig, 2 sec. jeg opretter lige en ekstra bruger :-D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. august 2001 - 08:29 #13
jakobA>> selvfølgelig får du ikke kompensation, men på den anden side er vi jo heller ikke dem der bestemmer om det skal indføres. Men nu er forslaget bragt frem, så er det op til andre at tage action på det.

egede>> Dit Tv-out spørgsmål er stadigt åbent, hvorfor..... ??  ;-)
Avatar billede mrcorex Nybegynder
01. august 2001 - 10:40 #14
Ham fastpoint (http://www.eksperten.dk/spm/83866) - har han siddet skævt på
potten - altså da han var barn????

Efter at have overvejet sagen lidt nøjere - jeg går lige imod min egen mening længere oppe. Jeg tror at popups er en dårlig idé. De er meget irriterende at få i hovedet hele tiden.

En bedre løsning kunne være at der blev sendt mails ud til brugeren.

1. Der skal gå en måned efter sidste indlæg på spørgsmålet. Der bliver sendt en mail til brugeren at der er 1 måned til at spørgsmålet bliver lukket.
2. 14 dage efter bliver der sendt endnu en mail som angiver at der er 14 dage til at spørgsmålet bliver lukket.
3. 1 uge efter igen  bliver der sendt endnu en mail som angiver at der er 1 uge til at spørgsmålet bliver lukket.
4. Sidste mail bliver sendt ud 1 dag før spørgsmålet om at den næste dag bliver det lukket.
5. Næste dag (2 måneder efter) bliver spørgsmålet lukket med en given teksten fra E-administratoren. SAMTIDIG skal det stå på vedkommendes statistik over \"dårlig E-opførsel\" eller noget lignende. Det kan måske give E-brugere lyst til at være lidt mere årvågen.

/CoRex
Avatar billede egede Nybegynder
01. august 2001 - 15:48 #15
Næsten som min idé, borset fra punkt 5, en rigtig god idé med en \"Dårlig E-opførsel\"s-liste.

james_t_dk -> lukker når jeg har fået det til at virke, har næsten ikke været hjemme i sommerferien, og som du kan se er der lige kommet et nyt forslag...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. august 2001 - 22:15 #16
egede>> Det er i orden, der er jo ikke gået irriterende lang tid endnu!  ;-)

Corex>> Den ide kan jeg tilslutte mig. Drop POP-up, man kunne jo  også bare sende brugeren til det ældste åbne spørgsmål, istedet for forsiden på eksperten, når man logger ind.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
02. august 2001 - 08:24 #17
james_t_dk>Det var også en god ide at lade ham/hende/???? blive præsenteret for en liste af u-lukkede spørgsmål som det første når de starter eksperten op. Det skal vel og mærke kun være at når man skriver \"http://www.eksperten.dk\" eller når man logger ind. Det må ikke ske når man henviser direkte til et spørgsmål.

Ellers også en god idé. Nu bliver vi snart nødt til at kalde på ADMIN. Her er jo noget guld som faktisk kan implementeres rimeligt nemt.

/CoRex
Avatar billede egede Nybegynder
02. august 2001 - 10:52 #18
CoRex -> De fleste af de spm. der er åbne er oprettet af brugere der ikke har brugt eksperten anden end den ene gang, så derfor er forslaget fra dig tidligere nok bedre.