Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. februar 2011 - 11:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Programmør - en uddannelse?

Hej eksperten.

Jeg vil i fremtiden arbejde som programmør, for det synes jeg er et meget spændene punkt. Men finde der overhoved uddannelse til at blive programmør? Hvis ja, så jeg meget nysgerrig hvad uddannelsen hedder, samt adgangs krav.

Ps. Har en gymnasiel udd med i pakken.

Tak på forhånd!
Avatar billede repsakasper Juniormester
27. februar 2011 - 11:47 #1
Kan bare sige:
http://www.ug.dk/job/dataitogteleteknik/itprogram/programmoer_og_systemudvikler.aspx
Der står en del om jobbet, og hvilke uddannelser der kan bruges, og hvor de tages - Super hjemmeside til den slags ;)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. februar 2011 - 11:51 #2
Kan desværre ikke rigtig finde noget specifik derinde :-) Kunne du evt. finde link :D S¨å vil jeg blive happy ;)
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. februar 2011 - 12:12 #4
Vedr. Software uddannelsen, står man mindst skal slutte på 6.0 i snit - er det den gamle eller nye skala?

Og Diplomingeniør - it - er den brugbart? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2011 - 12:52 #5
vedr software-udd: "Bemærk: Matematik A skal være bestået med et gennemsnit på mindst 6,0, og du skal desuden have engelsk på mindst B-niveau med et gennemsnit på mindst 6,0."
det har ikke nogen mening efter den gamle skala, så det er den nye.

Diplom-ing er mere teknisk end de to andre - så hvis du også kan lide at skille pc'er ad bare for sjov, så er her mange muligheder. Du kan fx komme til både at designe tasterne på B&O's remote - og lave softwaren, der sender signalet til tv/anlæg.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. februar 2011 - 12:54 #6
Lyder nu ret interresant - måske det jeg burde vælge, har ihvert fald fået nok respons omkring mine spørgsmål, så.

Læg derfor et svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2011 - 12:57 #7
jeg synes, #1 skal have point for at finde/kende adressen i første omgang. Bare spring mig over.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
27. februar 2011 - 13:08 #8
1# Du er velkommen til at lægge et svar, så du kan få dine point :)
Avatar billede repsakasper Juniormester
27. februar 2011 - 13:36 #9
Jeg takker, men du kan da eventuelt dele pointene mellem os, da Claes var hurtig til at finde det specifikke :)