Avatar billede miver40 Nybegynder
25. februar 2011 - 13:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

iframes / jsp templates / ?

hej eksperter.

jeg er ved at bygge en hjemmeside op med 2 overordnede felter, altså en header med links og en body med indhold.
jeg vil gerne bygge den op, sådan at headeren med links ikke genindlæses når links'ne bruges. når links'ne bruges skal indholdet af body'en altså ændre sig.

hvordan gør jeg dette bedst ? jeg har søgt lidt på iframes og templates, men kan ikke se mig ud af hvad som er bedst. eller om der er en 3 og bedre måde at gøre det på.

mvh martin
Avatar billede tjens Nybegynder
25. februar 2011 - 13:55 #1
Der har tilfældigvis lige været et spørgsmål om ændring af iframe indhold fra hovedsiden.
Jeg lavede en lille demo, der demonstrerer 4 varianter til indlæsning af ny side i iframen: http://tjens.dk/eksperten/931697/

Ovenstående er ikke ment som et svar på hele spørgsmålet:
Andre må meget gerne komme med alternativer til iframe
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2011 - 14:02 #2
JSF med RichFaces kan gøre det.

Jeg har tilladt mig at antage at du virkeligt mener JSP.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2011 - 14:15 #3
Hvis det kun er header body separationen du vil have, så kan du bruges tiles med JSP uden JSF.
Avatar billede miver40 Nybegynder
25. februar 2011 - 14:29 #4
okay fedt. så JSF med RichFaces er den bedste løsning til større projekter.
og tiles kan bruges hvis det kun er opdeling i 2 ømråder på hjemmesiden.

er det rigtigt forstået ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2011 - 14:50 #5
JSF med RichFaces (og JSP som view) kan levere baade opdelingen og den partielle AJAX opdatering (RichFaces leverer AJAX delen).

JSP og Tiles kan levere opdelingen.

Begge kan bruges til store projekter.
Avatar billede miver40 Nybegynder
28. februar 2011 - 12:42 #6
okay. tak for kort og præcist svar.
Avatar billede miver40 Nybegynder
28. februar 2011 - 12:43 #7
okay. tak for kort og præcist svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2011 - 03:09 #8
Jeg tager det som en opfordring til at smide et svar.
Avatar billede miver40 Nybegynder
01. marts 2011 - 12:01 #9
yes yes. Arne kan du også fortælle mig, om det er muligt at få en acceptabel løsning til mit problem, ved kun at bruge html ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2011 - 14:49 #10
Det er ikke muligt med ren HTML.