Avatar billede SGTT Nybegynder
23. februar 2011 - 05:07 Der er 11 kommentarer

Kan en Doro mobil bruges på 3's netværk?

Jeg har købt en Doro Phone Easy 338gsm til min mormor. Derfor gik jeg ind i en 3 butik for også at oprette hende et abonnement. I butikken kendte de ikke mobilen og kunne ikke finde ud af om den kan bruges på deres netværk. De var i tvivl fordi den understøtter GSM 900/1800/1900 (Tri-Band) bånd.

Nogen her der ved om denne mobil kan anvendes på 3's netværk?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 10:09 #1
Det burde den kunne da 3 jo roamer på TDC netværk, når der ikke er 3G dækning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 10:10 #2
Der findes dog bedre/billigere alternativer end 3!
Avatar billede SGTT Nybegynder
23. februar 2011 - 16:45 #3
Tak for svaret :)

Hvilke alternativer findes, som er billigere?
Hun vil nemlig gerne beholde sit fastnetnummer samtidig, så udbyderen skal understøtte tilknytning af dette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 17:52 #4
Telenor kan anbefales.
Her kaldes det yndlingsnummer og koster også 49 kr.
Avatar billede SGTT Nybegynder
23. februar 2011 - 19:21 #5
Hvorfor vil du anbefale det? så vid jeg kan se, er det dyrere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 19:43 #6
For 49 kr. kan der ringes i 48 timer til fastnetnumre.
3 har til 99 kr.

Det er vel derfor hun vil beholde fastnetnummeret?

Jeg har jo ikke mulighed for at bedømme hvad der er billigst, når jeg (som du jo sikkert ved siden du kan oprette abonnement til hende) ikke ved hvad hun har brug for.
Avatar billede SGTT Nybegynder
23. februar 2011 - 19:58 #7
Hun er en ældre dame, som ikke interesserer sig for sms og data, så det skal bare være så billigt som muligt på taledelen, og må gerne indeholde nogle inkluderede minutter hvis det er fordelagtigt til prisen.
Eneste krav er at hun kan beholde sit gamle fastnetnummer.

Men kan se at 3hjemmenummer, som det hedder hos 3 koster 49 kr. pr. md.
Hvor finder du det med 48 timer ved ynglingsnummer? det synes jeg ikke kan se nogle steder på hjemmesiden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 20:18 #8
Har vist ikke udtalt mig præcist nok ;)
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/services/frit-til-fast/frit-fast-spoergsmaal-svar.aspx

Frit til fast hedder det.
Kan tilkøbes ens abonnement.
Avatar billede SGTT Nybegynder
23. februar 2011 - 20:28 #9
Ja okay, så er jeg med igen. Det har hun ikke brug for. Hun ringer både til mobil og fastnet - nok mest mobil, som de fleste jo har.
Den enneste hage der er ved det, er at udbyderen skal virke sammen med en Doro mobil og der skal tilknyttes det gamle fastnetnummer fordi det vil hun absolut beholde selvom det kun bliver dyrere af det.
Når man ser på at forbruget skal være blandet mellem fastnet og mobil, er 3 så ikke det bedste? Eller vil du mene telenor er bedre, og hvorfor hvis det er tilfældet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 21:00 #10
Hvor meget tale har hun brug for pr. md.?
Avatar billede SGTT Nybegynder
23. februar 2011 - 21:06 #11
ca. 2-3 timer burde være dækkende