Avatar billede johandysatan Novice
21. februar 2011 - 13:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Erstat værdi i én tabel med værdi fra anden tabel

Hej,
jeg har to tabeller i Access.
Den ene indeholder:
En kolonne med navne og et antal kolonner med talværdier, som repræsenterer rettigheder for hvert navn.

Ex.  Tabel1:
Ole - 175 - 160 - 130

Den anden tabel indeholder:
Én kolonne med rettigheds ID, og en anden med Navne på Rettigheder.

ex.  Tabel2:
175 - Bruger
160 - SuperBruger
130 - Administrator

Jeg vil gerne have oversat talværdier i den første tabel, med navnene fra den anden.

Ex. Tabel3:
Ole - Bruger - Superbruger - Administrator

Hvordan gør jeg dette??
Avatar billede jensen363 Forsker
21. februar 2011 - 13:31 #1
Løsningen på den måde du har struktureret dine data på er denne :

SELECT Tabel1.Field1, Tabel2.Field2, Tabel2_1.Field2, Tabel2_2.Field2
FROM ((Tabel1 INNER JOIN Tabel2 ON Tabel1.Field2=Tabel2.Field1) INNER JOIN Tabel2 AS Tabel2_1 ON Tabel1.Field3=Tabel2_1.Field1) INNER JOIN Tabel2 AS Tabel2_2 ON Tabel1.Field4=Tabel2_2.Field1;
Avatar billede johandysatan Novice
23. marts 2011 - 12:12 #2
Jeg fandt ud af at gøre det på en anden måde - var ikke i stand til at overføre koden til det virkelige problem.
Avatar billede johandysatan Novice
06. juni 2011 - 14:49 #3
Jeg lukker spørgsmålet