Avatar billede BLindevall Nybegynder
18. februar 2011 - 20:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIf

Jeg har en rapport hvor følgende streng skal udføres: =IIf([felt8]=[Tillæg kode 2];"[TN2]";"Ikke def. kode")

hvis [felt8] og [Tillæg kode 2] er ens skal den hente [TN2] som er en "Tekst" og det vil den ikke, den skriver så bare [TN2] hvordan får jeg teksten frem fra tabellen ?
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2011 - 20:55 #1
Du har "[TNT2]" i anførselstetn, så bliver det opfattet som tekst, så slet disse anførselstegn.
Avatar billede BLindevall Nybegynder
18. februar 2011 - 21:16 #2
ok det har jeg prøvet, så kommer den bare og vil have at jeg indtaster en værdi for fældet [TN2] gu ved om der mangler nogle særlige tegn omkring [TN2]  ?
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2011 - 21:27 #3
Der skal ikke anførselstegn omkring [TN2]

Hvordan har du indtastet koden?
Prøv at indsætte den i en forespørgsel som et udtryk.
Avatar billede kabbak Professor
18. februar 2011 - 22:14 #4
du har ikke et felt der hedder [TN2] , eller det er stavet forkert
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2011 - 14:49 #5
Hvordan går det?
Avatar billede BLindevall Nybegynder
21. februar 2011 - 15:24 #6
Ha jeg tror jeg har fundet løsningen, feldet [TN2] skal forefindes som feldt på selve rapporten, den kan åbenbart ikke selv hente dataen i tabellen.

Så har jeg bare lavet feldet [TN2] "usynligt", er det måden at gøre det på ?
Avatar billede kabbak Professor
26. februar 2011 - 15:35 #7
det er ok at gøre det usynlig, det bruger jeg også. ;-))