Avatar billede jjbirk Nybegynder
18. februar 2011 - 16:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning

Hej.

Har indstalleret Lotus Notes 6 på min maskine med Windows 7.
Mit problem er jeg kan godt få den til at modtage post men den vil ikke sende.
Er der en der kan hjælpe ???
Evt. gerne over TeamViewver ellers meget udførligt step for step.
Avatar billede bedt Nybegynder
19. februar 2011 - 01:03 #1
Hvad får du af fejl når du prøver at sende?
Avatar billede leif Seniormester
19. februar 2011 - 09:01 #2
Spørgsmålet kan også være: Lotus Notes R6 er ved at være en ældre sag, du har ikke mulighed for en nyere version i R8 ?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
19. februar 2011 - 10:07 #3
Bedt: så vidt jeg kan se får jeg ingen fejl, men nu er jeg ikke den store haj til opsætning af det, derfor håber jeg på evt. hjælp over TeamViwer.

Leif: Desværre ikke, har kun ver. 6, de har lige fået den helt nye på arbejdet, nok derfor jeg kunne få dennne gl. ver. :-)
Avatar billede bedt Nybegynder
19. februar 2011 - 13:31 #4
Hvilken mail bruger du ?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
19. februar 2011 - 13:42 #5
jeg bruger telenor johnsen@net.telenot.dk og deres smtp
Avatar billede jjbirk Nybegynder
19. februar 2011 - 23:14 #6
Ikke en der vil/kan hjælpe ??
Gerne opsætning over TeamViwer.
Avatar billede bedt Nybegynder
20. februar 2011 - 00:34 #7
Der burde ikke være nogen kvaler i opsætningen af mail hos telenor.
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/email-og-hjemmeside/tabs/opsaetning/outlook-2007.aspx

Din smtp konto, er den samme som din pop3.

mail.telenor.dk

Uden nogen former for kryptering eller lignende.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 09:37 #8
ja så langt er jeg også kommet, men den sende ikke mailen.
Derfor håbet jeg på lidt hjælp.
Avatar billede bedt Nybegynder
20. februar 2011 - 10:12 #9
Har du prøvet at sætte det op i outlook, for at se om det virker der ?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 10:22 #10
Ja det virker både i Outlook og Thunderbird og der virker der,
Men da Outlook kun er de prøve ver. har jeg den ikke mere.
Thunderbird er ok men mangler kalenderen i programmet, det er bla. det jeg syntes er godt ved Notes, samt mange andre ting.

Har du nogle ide ???, ellers lukker jeg spørgsmåle, håbet bare der var en der ville hjælpe.
Avatar billede bedt Nybegynder
20. februar 2011 - 10:39 #11
Hvis du ikke modtager nogen form for fejl, så ved jeg ikke lige hvor jeg skal begynde at fejlsøge.

Prøv lige at skrive følgende i cmd:
telnet mail.telenor.dk 25

Hvilket svar får du ?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 10:47 #12
220 uf7.cýbercity.dk ESMTP Postfix

Ingen forbindelse til værten
Avatar billede bedt Nybegynder
20. februar 2011 - 11:03 #13
220 Betyder "Service Ready"!

Så det må helt sikkert være noget med dit Lotus program.
Spørgsmålet er så bare, om det kan være fordi at din version er for gammel til at den vil acceptere den.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 11:18 #14
har lige opdaget mine prøve mail ligger i mappen Draft og ikke i Sent.

Hvad er der galt ??
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 12:33 #15
nu er det ud til mailen kommer i sendt, men får fejl
"SMTP Protocol Retumed a Pemanent Error Failed with mail.telenor.dk"
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 13:05 #16
hmm tror jeg stopper med at rode mere inden der går helt ged i det.

Nogen der kan/vil hjælpe over Teamviwer ??????
eller fang mig på msn = j-johnsen@live.dk
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 15:37 #17
Så bedt.

Nu kan jeg ikke forstå mere :-)
når jeg står i Replication og starter køre den det hele igennem uden fejl eller noget.
Når jeg så opretter en mail og trykker på send kommer der en fejl
"SMTP Protocol Returned a Permanent Error: RCPT to:<(den mail adresse jeg sender til)

Kender du fejlen og hvad ´jeg kan gøre ved den ??????
Avatar billede jjbirk Nybegynder
20. februar 2011 - 16:34 #18
opgiver :-(