Avatar billede meuchael Nybegynder
18. februar 2011 - 14:26 Der er 1 kommentar

Acer HS244HQ - hvordan 3D?

Jeg har været så dum at købe denne, i øvrigt glimrende, skærm + nødvendig hardware for yderligere 4000 kr., primært for at kunne se egne 3D-fotos på min PC med aktiv lukker-systemet.

Der er ingen oplysninger om hvilken software jeg kan bruge, kun er der i manualen en beskrivelse af tilslutning af en ekstern enhed, f.eks. BlueRay. Jeg kunne selvfølgelig købe en sådan brænder/afspiller og lægge mine fotopar over på en skive, men det var ikke lige det jeg havde tænkt mig.

Mit nye Geforce GTS450 har medfølgende nVidia 3D Vision, men denne software kan ifølge nVidia ikke bruges med skærmen og de medfølgende briller, hvilket også er min erfaring. Det eneste 3D jeg har set på skærmen er i nVidias opsætnings-wizard, samt ved i nVidia kontrolpanel at vælge testbillede. Det gav mig kortvarigt håb, men jeg kunne ikke komme videre end det.

Jeg har prøvet med anden software som iZ3D og Tridef uden held og er snart desperat. Der er ingen anmeldelser som nævner problemets løsning. Har jeg købt katten i sækken, eller er der en udvej?

Glem alt om at kontakte Acer Support, både den danske og engelske support har været inkompetent og under al kritik. Svarene har afsløret at "supporterne" ikke engang kender produktet. Det er i øvrigt tydeligt at Acer gør alt hvad de kan for at man på forhånd opgiver at fuldføre en henvendelse, hvilket jeg gerne uddyber, hvis nogen skulle have interesse.
Avatar billede meuchael Nybegynder
16. maj 2011 - 17:35 #1
En fyr i et andet forum var så venlig at give en løsning på problemet: Hent den sidste skærmdriver hos Acer og køb NVIDIAs 3DTVPlay. Det koster 40$, men kan prøves i 14 dage.