Avatar billede DonTorro Nybegynder
18. februar 2011 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Applikation - Hvad koster det?

Hey. Jeg mangler en applikation, hvor mine brugere kan logge ind og skrive et indlæg.

Hvad koster sådan noget?
Kan jeg bruge min phpmyadmin - database?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. februar 2011 - 11:24 #1
Tænker du på et forum?

Eller hvad er det helt præcist du tænker på?

Bare for at præcisere så er PHPMyAdmin ikke en database, det er et interface til din database.

Din database er nok MySQL.

Og svaret til sidste spørgsmål, ja det kan du godt.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
18. februar 2011 - 11:52 #2
Bare en form for dagbog. til kære-dagbog.dk
Man behøver ikke kunne skrive post/tilføje venner osv..

Hvad vil sådan noget koste?
Avatar billede magic-mouse Novice
18. februar 2011 - 12:43 #3
Skriv en liste i punktform med:
* Hvad den SKAL kunne
* Hvad den MÅ kune
* Hvad der er en god ide

Så er det lettere at få en ide om at det du tænker er det samme som bliver budt på.

Jeg kan lave det du ønsker på 2 timer tops. Men jeg kan også bruge en uge på eksakt det samme. Spørgsmålet er hvor meget som ligger i dit ønske. Så en krav specifikation er et godt sted at starte så man ved hvor forventningerne ligger.
Avatar billede jps6kb Novice
18. februar 2011 - 13:53 #4
Smid mig en mail på kim(a)b-web.dk, med en funktionsliste, så finder jeg en god pris til dig.
Det er jo ikke alverden du efterlyser. :)
Avatar billede DonTorro Nybegynder
18. februar 2011 - 15:01 #5
Ved ikke hvad applikationer normalt indeholder.

Men tænkte på at starte med:
- Log ind/Log ud
- Min dagbog
    - Skriv dagbog
    - Læs dagbog
    (- Send dagbog til mobil? SMS/EMAIL?)
- Offentlige dagbøger

Hvad kunne man ellers forestille sig der var brug for ?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
20. februar 2011 - 18:15 #6
Har i nogle ideer om hvad dette ca. vil koste?
Avatar billede magic-mouse Novice
21. februar 2011 - 08:39 #7
Hej Don

Tænk på en hjemmeside som om det var en mad ret.

Hvor kravspecifikationen er opskriften.

Hvis du vil have en portion spagetti, siger du at du gerne vil have spagetti.

Men kokken står der og undre, vil du have olie i spagettien, vil du have salt eller buljong.

Skal det være lange spagetti, pasta skruer, taglatelli ect.

Og du skulle jo bare have spagetti....

Prisen bliver sat ud fra det du skriver, er du ikke 100% precis med det du ønsker, recikere du at modtage noget andet end det du har bestilt. Eller ikke helt den kvalitet du har forventet.

- Log ind/Log ud
* Skal det være database styret, eller hardcoded?
* Vil du have en "opret bruger" formular.
* Vil du have et modul til at slette/ændre brugere.
* Skal der være forskellige bruger grupper (Admin, super bruger, betalt bruger, gratis bruger)
- Min dagbog
    - Skriv dagbog
    * Vil du have en rich text editor.
    * Hvilket er den information man skal bruge for at lave en dagbog. (Overskrift, indhold, tags, dato ...)
    * Skal jeg kunne skrive en dagbog idag, og publish den imorgen?
    - Læs dagbog
    * Er det basseret på brugere, skal man kunne accepter andre brugere til at læse ens dagbog?
    * RSS feed=
    (- Send dagbog til mobil? SMS/EMAIL?)
- Offentlige dagbøger

* Står du for designet?
* Skal vi finde en designer også?
* Skal det integreres i et nuværende design?

* Hvad er dit budget? (Ca. snakker vi 200 kr, 1500 kr, eller 15000 kr. budget giver ofte et billede af projektets omfang)
* Forventet deadline
* Er deadline Rock solid, eller bare en midlertidig aftale (Eks. * Julemoduler skal være færdigt før jul - Rock solid)

Husk: Som tommefinger regl, er det første project ca 40% af programmets omkostninger, der vil altid være viderudvikling, tilføjelser og vedligeholdelse.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
10. marts 2011 - 21:47 #8
magic mouse smid svar ;)
Avatar billede magic-mouse Novice
24. marts 2011 - 11:30 #9
svar?