Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2011 - 20:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 Styresystemer på hver sin HDD

Hej,

Min Bærbar-PC har 2 x 250GB Harddisk.. Jeg har Win 7 på den ene og kunne godt tænke mig Ubuntu Linux på den anden, så jeg kan skifte lidt mellem de to styresystemer..

Kan det lade sig gøre?

- danielstuhr
17. februar 2011 - 21:03 #1
Jeg kunne forstille mig din bærbar køre Raid. men hvis ikke den gør det er det ikk et problem så vælger du bar hvilken HDD du vil installere på når du er ignag med installation
Avatar billede bedt Nybegynder
18. februar 2011 - 10:56 #2
Hvis du partitionerer din 1. harddisk, så kan du bare installere begge os på den.
Installerer du windows først, og efterfølgende ubuntu, så vil GRUB (linux bootloader) kigge efter andre OS, og finde windows, som den tilføjer til listen.

Jeg har ikke prøvet at installere 2 os på 2 forskellige harddiske, så ved ikke om grub søger i andre diske, end den hvor den selv er installeret. Men ellers kan du helt sikkert bare selv skrive den anden disk ind i GRUB.

https://help.ubuntu.com/community/GrubHowto
14. juni 2011 - 21:52 #3
(Skal du vide mere her ?)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2011 - 22:06 #4
lukket