Avatar billede kemikaze Nybegynder
16. februar 2011 - 21:30 Der er 13 kommentarer

Bootmgr missing

Ved godt at der har været andre spørgsmål om emnet, men synes ikke rigtig det giver et svar på mit problem.

Købte en Medion Akoya PC i Aldi i lørdags (P4340D / MD 8352).

Så her i dag dukker ovenstående fejlmeddelelse frem.

Har fundet flere opskrifter, som anbefaler en "Repair-fremgangsmåde".

Mit problem er, at programmet ikke kan finde det sted, hvor Windows 7 er installeret. Søgningen ender uden resultat. Så jeg kan ikke "Select an operating system to repair", som ellers vist i denne guide:

http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ss/windows-7-startup-repair_6.htm

Kan nogen hjælpe mig med det problem?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2011 - 21:32 #1
16. februar 2011 - 21:34 #2
Velkommen til E. ...

Nu er det vel ikke bare fordi du har en USB Memory'enhed' og/eller en CD/DVD siddende i 'dyret' under opstart ?
Avatar billede kemikaze Nybegynder
16. februar 2011 - 21:42 #3
Der var en USB memory enhed i, da problemet opstod. Det er der ikke mere. Nu er den medfølgende CD/DVD med bl.a. Windows 7 i for at jeg overhovedet kan komme frem til dette Repair-program.
16. februar 2011 - 21:47 #4
... Øhhh - ikke forstået... Kan den heller ikke starte op ordentlig nu ???

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede kemikaze Nybegynder
16. februar 2011 - 21:52 #5
Ja det her med svar vs kommentarer er åbenbart ikke uden betydning, sorry

Altså jeg kan starte op via DVD'en og komme frem til menuen med Repair og andre hjælpeværktøjer inkl. en fuldstændig geninstallation af Windows 7, som jeg helst vil undgå.

Nej, jeg går i stå ved alm. booting i form af "Bootmgr missing."
16. februar 2011 - 22:00 #6
... sansynligvis/muligvis fordi du har været igang med lidt af Repair funktionen via DVD'en ...
Avatar billede kemikaze Nybegynder
16. februar 2011 - 22:09 #7
Tror ikke helt jeg kan følge dig - og nok også omvendt...

Altså jeg har kun indsat DVD'en for at komme til Repair-funktionen - forstår desværre overhovedet ikke hvor du vil hen?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2011 - 22:17 #8
Du kunne jo også vælge at kigge på den tråd der linkes til på #1
Avatar billede kemikaze Nybegynder
16. februar 2011 - 22:19 #9
[i]Download knoppix.iso www.helgec.dk/knoppix.iso -> brænd filen som et bootimage, det kræver et brænderprogram idet du ikke kan bruge det integrerede brænderprogram i Windows -> formater en USB-nøgle -> sæt din Vista / Windows 7 installations-DVD i drevet -> vælg, Åben mappe for at vise filer -> kopier bootmgr fra DVDèn over på din USB-nøgle

Boot computeren op på KNOPPIX -> klik på My Documents  ->  i venstre side kan du se en partition på ca. 100 MB klik på den partition, du kan nu se bootmgr, defekt eller ej, slet den -> ligeledes i venstre side kan du se din USB-nøgle, åben den -> kopier nu din bootmgr over på på den partition hvor du lige har slettet den defekte -> genstart computeren, hvis computeren ikke kører nu var det ikke en Missing bootmgr der var årsagen[i]

Jeg har downloadet Knoppix og flyttet det over på et USB MEM-stik. Der er ikke brænder på den anden PC her i huset. Så jeg skal i byen med det ved lejlighed. Du skriver jeg skal brænde filen som et bootimage. Det gør man ikke på nogen speciel måde, vel? Jeg brænder bare filen.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2011 - 07:32 #10
Jo det kræver en special brænderteknik, men du nævnet at du har en USB-nøgle så brug den i stedet (hvis din computer kan boote fra USB) program til at overføre ISO filen til USB http://helgec.dk/usb-installer.exe
Avatar billede kemikaze Nybegynder
18. februar 2011 - 23:49 #11
Jeg har fået brændt den downloadede Knoppix iso fil inde på arbejdet i dag - synes nu ikke der blev brugt nogen speciel brændeteknik. Nå, men CD'en er sat i CD-drevet og den er bootet via den. Du har ret i, at jeg via My Documents kommer ind til en partition på 104,9 MB. Her findes der kun en Temp-mappe med seks filer - som jeg husker det txt-filer.

Jeg kopierede bootmgr-filen fra installationscd'en over til USB'en og flyttede den så ind i dette 104,9 MB partition. Skulle jeg også have haft kopieret bootmgr.efi-filen med over? Lukker pc'en og starter op igen. Jeg får nu en anden startskærm end før med Windows Boot Manager som overskrift. Der står så også det her med at jeg skal prøve at indsætte installationscd'en og Repair. Nederst står:

File: \Boot\BCD
Status: 0xc000000f
Info: An error ocurred while attempting to read the boot configuration data.

Æv...!
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2011 - 07:16 #12
G`morn

Jeg ved ikke om du vrøvler eller om det er mig der misforstår noget, men når du skriver  "Temp-mappe med seks filer - som jeg husker det txt-filer." så lyder det nu helt forkert.
http://helgec.dk/bootmgr.jpg kar du se det indhold der SKAL være på partitionen, hent evt. indholdet på en anden installation og kopier det over på din egen "syge" computer og det bør snurre
Avatar billede kemikaze Nybegynder
06. marts 2011 - 21:40 #13
Der var imidlertid kun de fire nævnte txt-filer, helgec. Så der må være sket noget seriøst alvorligt med pc'en, som nok aldrig bliver opklaret.

Nu har jeg omsider fundet tid i en weekend til at geninstallere al software på pc'en og har købt mig en ekstern hard disk til systematisk back-up. Så må vi se, om det virker bedre denne gang.
Indtil videre er jeg oppe at køre i 24 timer. Gamle fotos m.v. lå stadig på den gamle pc, så det er næsten helt flyttet over igen.

Tak for dine forsøg på at hjælpe mig.