Avatar billede jokerper Nybegynder
13. februar 2011 - 18:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formular / Splash screen / opstarts formular

Hejsa

Jeg har lavet en formular til at styre databasen med. Altså indgange til de forskellige elementer.

Men hvordan for jeg den til at virke således:

Access åbner
Oversigtsformular vises - der klikkes på en knap
Ny formular/rapport/forespørgsel åbner
Oversigtsformular lukkes
Den nye formular/rapport/forespørgsel lukkes
Oversigtsformular vises igen

Lige kører det sådan...
Access åbner
Oversigtsformular vises - der klikkes på en knap
Ny formular/rapport/forespørgsel åbner
Oversigtsformular lukkes - IKKE
Den nye formular/rapport/forespørgsel lukkes
Oversigtsformular vises igen - VISES IKKE IGEN

Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2011 - 18:49 #1
Når du bruger kommandoen Docmd.Close lukkes det aktive objekt og du vender tilbage til det sted, hvor du kom fra.

Men kommendoen docmd.openform "formularnavn", åbner du en ny formular UDEN at lukke det forrige. Derfor kan Access vende tilbage til den forrige formular med Close. Det er således en helt naturlig måde at gøre det på.

Men hvorfor vil du lukke f.eks. oversigtsformularen?
Avatar billede jokerper Nybegynder
13. februar 2011 - 19:05 #2
mugs-> Men hvorfor vil du lukke f.eks. oversigtsformularen?

Det er som om virker mest korrekt at lukke den når en ny formular åbner.

Lægger man så den kode bag alle formular/reporter eller ???.
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2011 - 19:15 #3
I oversigtsformularen har du en række knapper der hver åbner et nyt objekt med kommendoen docmd.open et eller andet. Så åbnes det nye objekt. I dette nye objekt har du en knap der lukker denne formular med kommandoen docmd.close. Derefter vendet du tilbage til oversigten og kan vælge at åbne et andet objekt.

Hvia du vil afslutte Access fra hver enkelt formular, laver du an ny knap og giver den kommendoen docmd.quit, derefter lukkes alle objekter og access afsluttes.

"Det er som om virker mest korrekt at lukke den når en ny formular åbner"
Det synes jeg ikke, for at navigerer rundt i basen, foretrækker jeg at have oversigten kørende i bagrunden.
Avatar billede jokerper Nybegynder
13. februar 2011 - 19:46 #4
Okay, ved du hvordan jeg får fjernet navigationen på min oversigt formular - postvælgeren - filter - søg.
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2011 - 19:55 #5
Det er et spørgsmål om formularens egenskaber i Vis > Værktøjslinier. Men menulinien filter > søg er lidt speciel. Jeg mener, at der på hjemmesiden MakeITEasy.dk ligger et eksempel.