Avatar billede peterpeter Seniormester
12. februar 2011 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

HP 1955 - USB ledning ? - Hvorfor i skærm

Hej Hej
Jeg har lige lånt en ekstra skærm, en HP 1955 - ved godt det er en ældre sag - men pyt med det ;-)

MEN:
Bag i er der stik til strøm og til grafikkort - men så er der også flere USB stik !!
Først et til en USB ledning - I ved USB stik i den ene ende og det der "lidt firkantede" i den anden !!
HVad pokker bruges det til ?? - Skal skærmen både forbindes til pc'en med VGA ledning og USB ledning ??

2.
Og så er der almindelige USB stik !! - Hvad pokker bruges de til ?? - Det er da nemmere at sætte sine usb elementer i pc'en i stedet for i skærmen !!!

Hmmmm .. er sgu ikke lige helt med ;-)
12. februar 2011 - 23:30 #1
Ti hi - pointen er at SKÆRMEN bare bliver brugt som 'dum' USB HUB!

Har ikke noget med skærmen iøvrigt at gøre ...

Så har man et par (extra) USB stik lige ved skærmen *S* ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2011 - 23:31 #2
Der er såmænd bare en USB hub indbygget i skærmen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. februar 2011 - 23:37 #3
Det ene stik skal tilsluttes pc så bruges de andre som hub.
http://mybroadband.co.za/vb/archive/index.php/t-43546.html
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2011 - 08:47 #4
2.

Ja det er det idag, hvor der er et overflod af disse usb stik alle vegne. Men for en del år siden hvor dette ikke var tilfældet, synes jeg at ideen er okay taget i betragning at man er fri for at kravle om bag pc'en for at tilslutte usb udstyr. Er de tilmed godt pladceret gør det ikke ideen dårligere.
Denne skærm har dem i siden ikke?
Det gør ikke brugen lettere desværre. Havde de været pladceret så man kunne se stikkene direkte (på fronten)havde det været meget bedre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2011 - 11:43 #5
Jeg har også en skærm med USB, dog sidder mit ene stik bagpå :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. februar 2011 - 11:52 #6
Det kan vist ikke betale sig at overvåge denne tråd.
peterpeter (Point ude: 520)
Avatar billede peterpeter Seniormester
14. februar 2011 - 11:15 #7
OK - Tak for jeres svar....
Alle var jo næsten lige relevante ;-) Lig venligst et svar, så fordeler jeg point...
/Peter
14. februar 2011 - 12:48 #8
Ping...

Dette er så et [svar]...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2011 - 13:00 #9
svar
Avatar billede peterpeter Seniormester
21. marts 2011 - 20:00 #10
tak