Avatar billede jokerper Nybegynder
12. februar 2011 - 14:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at åbne en .mde for redigering

Hej

Jeg har brug for hjælp til at åbne en .mde fil og redigere noget i den for så at gemme igen hvordan gør jeg det?
Avatar billede jokerper Nybegynder
12. februar 2011 - 14:40 #1
Så jeg fx kan ændre en rapports design eller ændre i formularen.
Avatar billede 2Mida Praktikant
12. februar 2011 - 15:05 #2
Avatar billede jokerper Nybegynder
12. februar 2011 - 15:37 #3
Nå, jeg glemte lige at sige at jeg nu har en access 2007 og skal derfor bruge den fremadrettet til 2007.

Det er som om jeg gør noget galt for jeg kan ikke importere rapporterne Og hvordan det virker med switchboard.

I den .mde fil der åbnes kommer der et switchboard frem jeg forsøgte at gemme filen som en ny 2007, men den åbnede ikke med switchboard som det første.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. februar 2011 - 18:43 #4
Det er sådan set ligegyldigt hvilken version du har af Access. Hvis du kun har .mde filen så er du på skideren hvad angår rettelser. Det kan IKKE lade sig gøre.

Der har huseret flere programmer på nettet der påstår at de kan lave en .mde fil om så den kan rettes i. Men i alle de år jeg har arbejdet med Access har jeg ikke set det fungere endnu.

En .mde fil svarer til f.eks. en .exe fil - den kan du også kun rette i hvis du har adgang til source koden og det programmeringsværktøj det er skrevet i.  For .mde filen er det en .mdb fil og M$ Access.
Avatar billede jokerper Nybegynder
13. februar 2011 - 19:16 #5
Men jeg har også .mdb filen men den indeholder kun tabellerne. Når jeg forsøger at importere .mde filen kan jeg se alle formularerne og reporterne men de er nedtonet i import vinduet og jeg kan derved ikke få dem importeret. Derfor tænkte jeg at jeg gør noget galt.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. februar 2011 - 20:16 #6
Det er en meget typisk setup at man har en mdb fil med tabellerne og en mde fil der linker til disse tabeller.
Grunden til at man bruger mde filer er netop for at man ikke vil have andre til at rode i de programmer man udvikler for profit.
Avatar billede jokerper Nybegynder
13. februar 2011 - 20:48 #7
Okay, meget sandsynligt. Men det er en forening som et medlem engang har oprettet db for. Nu ville vi gerne have ændret på noget opsætning og ham som har lavet den i tidernes morgen, er ikke til at træffe. Derfor ville jeg prøve om jeg kunne ændre lidt på den.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. februar 2011 - 08:15 #8
Desværre - hvis ikke du har .mdb udgaven af frontend til din applikation, så er der ikke noget at gøre.
Der findes som sagt programmer der påståes at kunne lave 'reverse engineering' på en .mde fil. Men i de >15 år jeg har arbejdet med Access har jeg ikke set en der virker.
Avatar billede jokerper Nybegynder
14. februar 2011 - 08:39 #9
Så må det vist være lukketid... Jeg kan godt høre der ikke er noget at gøre ved det.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. februar 2011 - 10:27 #10
Tak for point - håber du får held til at få fat på udvikleren af systemet.