Avatar billede casperhs Nybegynder
11. februar 2011 - 14:35 Der er 7 kommentarer

Nysamlet computer. Nu virker skærm ikke.

Hej.

Jeg har lige samlet en sprit ny computer. Når jeg tænder for den, kommer der intet skærmbillede op på skærmen.

Er der nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak

Casper
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. februar 2011 - 14:45 #1
nogle bib når den tænder? for kommer den samme serie af "bib", så kan du slå op i motherboard manualen og se hvad der ikke sidder rigtigt i.

Men for en god ordens skyld.
Sidder alle ting som de skal, trykket helt fast?
Har du strøm på alle de dele der skal være strøm på - både grafikkort og motherboard osv.?
Avatar billede casperhs Nybegynder
11. februar 2011 - 14:55 #2
Ja. Alle ting sidder ordenlig i. Det er tjekket. Og ingen bib fra motherboard. Skærmen forbliver i stand-by. Jeg har kigget i manualen til motherboardet men kan ikke finde en løsning, og ASUS support-siden er nede!...
Avatar billede larsenj Nybegynder
11. februar 2011 - 16:01 #3
Hvis ikke der kommer nogle bip fra mobo, tyder det på den ikke kommer forbi prestart. Prøv at fjerne GFX kort, og start op uden det, så skulle den gerne komme med en række fejl.
Hvis den stadig ikke bipper, dobbeltcheck at CPU'en er monteret korrekt.

Hvis den sidder som den skal, start den op uden indstikskort af nogen art, og brug evt. det indbyggede GFX kort som måske er på mobo.

Hvis den vil starte op med det, er det fordi den er sat i BIOS til at bruge mobo GFX, og ikke dit PCI.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. februar 2011 - 16:02 #4
hvis du ikke engang får et bib - så lyder det altså som om der slet ikke kommer strøm til motherboard og dermed BIOS, og så initialiseres der slet ingen ting...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. februar 2011 - 16:07 #5
#3 - du kom mig lige i forkøbet :-)
Avatar billede casperhs Nybegynder
12. februar 2011 - 10:04 #6
Der manglede et stik på motherboardet! Tak for det :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
12. februar 2011 - 16:02 #7
velbekommen