Avatar billede julemandenb Nybegynder
10. februar 2011 - 23:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vedio + Lyd fra Pc til Fjernsyn

Hej eksperten.

Efter at ha fået adgang til Voddler.com er jeg blevet godt og grundig træt af at skulle flytte min computer samt kæmpe anlæg ind i stuen for at få skærm og lyd samlet.

Jeg søger nogle kabler der er omkring 15 meter lange. Her skal der self. være kabler til lyd og billede.

Det fjernsyn jeg ønsker at afspille på er mærkeligt nok bygget sådan at hvis man benytter S-Vedio så har du IKKE mulighed for at få lyd til. Samt er der ikke bygget VGA Stik i. Jeg havde så tænkt lidt på Phone Stik ( Har jeg hørt de hedder ) Altså Rød, Hvid og Gul.

Her vil jeg så kunne omforme stikne som skal sidde i computeren således at Lyd bliver til JackStik og Vedio bliver til S-Vedio.

I den anden ende af stikne ( Den ende der skal til fjernsynet ) Burde jeg så bare kunne samle med et alm scart stik og jeg vil jo få billede & Lyd som var det fra en DVD ect.

Sidst jeg købte mig fattig i kabler viste det sig at være en Dyr og ikke imponerne løsning. Derfor ønsker jeg jers hjælp til at fortælle om der evt. var en bedere løsning. :)

Hvis min løsning er okay så kunne jeg godt tænke mig nogle forslag til hvor jeg evt kunne købe det billigst muligt :)

Det skal siges jeg ikke vil have de der trådløse scart sendere. Jeg vil [u]kun[u] have kabler :)

Med Venlig Hilsen
Mikkel Bering
Avatar billede Blandy Praktikant
11. februar 2011 - 08:19 #1
Der mangler en del informationer. hvad interfaces har den computer der skal vise de film? Hvad er det for et fjernsyn og med hvad stik?

Evt hvad os bruger din pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2011 - 13:14 #2
Det bedste du kan overføre i er hdmi hvis begge dele understøtter det. De analoge signaler vil sikkert tabe for meget kvalitet på denne afstand.
Avatar billede julemandenb Nybegynder
11. februar 2011 - 20:18 #3
Blandy: Interfaces?

220662: HDMI Har jeg prøvet med. Desværre kan jeg ikke rigtig finde ud at at "aktiver" det på computeren. ?

Dette er blevet testet på En HP Pavilion DV6
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2011 - 08:10 #4
Interfaces er de muligheder for tilkobling af udstyr der er.
Med hensyn til aktivering af hdmi, skal du ind i indstillinger for lydkortet, så det overfører lyden gnennem denne port. Er der nogle indstillinger på dit tv hvor du skal aktivere hdmi indgangen på dette, siden at pc ikke ken konnekte?
Avatar billede julemandenb Nybegynder
30. marts 2011 - 21:17 #5
Lukket.....
Problemet blev løst med en ekstern, og et nyt Stereo Anlæg