Avatar billede MadsPags Nybegynder
10. februar 2011 - 04:32 Der er 3 kommentarer

Forbindelse til projektor fra bærbar

Jeg har en Dell Vostro 1710. På mit arbejde som underviser bruger jeg ofte computeren til at vise forskellige ting med en projektor. Jeg plejer da at sætte projektoren til via skærmstikket (15 pin). Kort efter jeg havde købt computeren (i 2009) ville den pludselig ikke vise noget på projektoren og der kom en mand fra dell og skiftede bundkortet på computeren. Derefter virkede det fint. Imidlertid begyndte det dette efterår at gå lidt galt. Først begyndte opløsningen at blive dårlig og nu er det sådan, at når jeg forbinder en projektor via skærmstikket viser den slet ikke noget og når jeg prøver med en anden projekttor viser den kun mit skrivebords baggrundsbillede og det står og flimre. Jeg har kontaktet Dell, men har ikke mere garanti. Et nyt bundkort koster 4000,- at få sat i.

Mit spørgsmål er:

1) Er det projektoren der har ødelagt vga udgangen på min computer?

2) Kan man sætte projektoren til sin computer på en anden måde via et eller andet smart kort (Expresscard eller USB eller firewire eller PCMCIA?)

3) Andre gode løsninger?

Jeg bruger Windows XP servicepack 3,
Avatar billede Blandy Praktikant
10. februar 2011 - 10:39 #1
Hvis du har taget video kablet ud og i mens der har været strøm på begge enheder (pc og projekter), så kan du godt komme til at kortslutte dit grafik interface.

Som en god løsning kan man købe et ekstern grafik"kort" som denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=785096.

Koster ikke alverden, og kan sagtens bruges til fremvisninger. Dog ikke tung grafisk arbejde.

Men som en sidste ting. Har du prøvet at tilslutte projektern mens din pc er slukket og så starte  pc'en op?
Avatar billede MadsPags Nybegynder
10. februar 2011 - 11:02 #2
Tak for svaret.

Øv - det lyder ikke så godt. jeg prøver at tilslutte det mens det er slukket og håber.
Dit link virker vist ikke. Den viser i hvert fald ikke et produkt. Kan du lige sende det igen, eller bare skrive hvad den hedder.
Avatar billede Blandy Praktikant
10. februar 2011 - 11:09 #3
HP usb-grafikadapter. Der findes sikkert en del af dem på market.

Den koster 500 kroner. http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=315892