Avatar billede a-carlo Nybegynder
08. februar 2011 - 20:34 Der er 2 kommentarer

bundkort?

Jeg har lige bestilt dele til at samle mig en ny com og så var der to bundkort jeg kunne vælge det ene var billigt og det ander kosted 500 kr. Mere end det andet jeg tog det dyreste men så kom jeg til at tænke hvad gør et bundkort overhoved? Hvad kan forskellen være på de to?
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2011 - 20:42 #1
Der kan være meget forskel på det 2 kort, for at kunne udpege forskellen så skal man se på specifikationerne på begge kort.

Der kan f.eks være højere bus hastighed, flere ram sokler, 2 grafikkort kort sokler osv osv

http://da.wikipedia.org/wiki/Bundkort
Avatar billede kent3k Nybegynder
08. februar 2011 - 21:50 #2
For ikke at nævne hvilket chipset det enkelte bundkort kører med, dette har bestemt også indflydelse på ydelse og stabilitet. Personligt vil jeg altid fortrække et intel chipset frem for et via eller nvidia (ved ikke engang om nvidia laver disse mere)