Avatar billede henry64 Nybegynder
08. februar 2011 - 10:05 Der er 4 kommentarer

Dobbelt "emails" i indbox når jeg bruger to klienter

Hej

Jeg vil gerne kunne tilgå min mail fil fra to PC'er en stationær og en bærbar, jeg har derfor lagt min outlook.pst fil på en netværksshare.
Desværre oplever jeg at jeg nu modtager alle mails dobbelt.

Jeg har ikke en exchange server, kun nogle pop3 konti jeg henter mail fra, jeg bruger også min udbyders webmail så derfor lader jeg mine mails ligge på pop3 serveren i 30dage før jeg sletter dem fra serveren.

Kan det lade sig gøre at have to klienter på samme datafil uden at modtage dobbelt mails? nej, de er selvfølgelig ikke startet samtidigt :)
Avatar billede bedt Nybegynder
08. februar 2011 - 10:18 #1
Hvis du synkroniserer med en webmail, så er det da ikke nødvendigt at have en delt pst fil.

Alle mails ligger jo på mailserveren.
Avatar billede henry64 Nybegynder
08. februar 2011 - 10:30 #2
Jeg henter mine mails fra en POP3 server og bruger normalt min outlook kalender/mail på mine PC'er. Hvis jeg er på rejse bruger jeg min webmail og derfor lader jeg mails ligge på pop3 serveren i de 30 dag.
Avatar billede niller10 Nybegynder
08. februar 2011 - 21:47 #3
Hej,

Ulempen ved at dele din PST fil eksempelvis på et NAS drev eller andre steder er at hvis du glemmer at lukke en outlook ned vil du helt sikkert få fejl på den maskine du vil starte en anden outlook op på.

POP3 kontra IMAP og spesielt hvis du rejser meget...

Med din pop3 løber du efter min mening en stor risiko ved at du kan miste så at sige alle dine mails i din indbakke hvis du bestemmer dig for at installere din konto på en 3. maskine eks. og glemmer at hakke af de rigtige steder. Alle dine mails hentes ned til den maskine og sletter alle mails på serveren.

med imap er du noget kun bedre sikret da der hentes en kopi af dine mails samt alle dine mapper på den server du bruger.

Eks. modtager du en mailkan du lese den mail på alle dine msakiner der har tilgang til den postkonto.

Flytter du mailen via den ene maskine til en anden mappe på din mailkonto vil mailen også være flyttet på din webmail, og andre computer.

Sletter du en mail fra en mappe slettes den også på webmailen og på de andre maskiner.
*hertil løber du en risiko, men den risiko kan du minimere ved at bruge en mail udbyder der køre med server-side-arkivering, så mailen kan genskabes hvis det trengs.

Det var min erfaring og mening om pop3 :-) Drop det, det er old style :-)

Niller
Avatar billede niller10 Nybegynder
12. februar 2011 - 21:18 #4
Se denne video på http://forum.mailexchange.co/viewtopic.php?f=12&t=20

Den viser hvor enkelt det er at syncronisere mellem flere pc´er uden at skulle lave diverse fiks-faks med pst filer eller noget gmail..

Niller