Avatar billede Magnussen2011 Nybegynder
04. februar 2011 - 18:39 Der er 12 kommentarer

ReadyNas Duo 2000 - Remote

Hej derude
Jeg er en Newbie i dette med at køre Nas.

Jeg forsøger at få oprettet noget så jeg kan tilgå mine data fra eks. Spanien eller Italien. Jeg har installeret "remote" på både stationær og laptop.
Fra disse har jeg trukket nogle filer over i remote - men kan dog ikke se dem fra den anden!!!!

Jeg troede også, at man kunne se film og div. liggende på NAS'en fra langt borte???

Er der nogen der har så meget viden, vedkommende kan dele af, at der kan blive lidt tilovers til mig.

Jeg kører vista i stationær og w7 i laptop.

På forhånd tak

Jørgen
04. februar 2011 - 18:48 #1
du kan ikke streame uden for huset's 4 vægge med en Ready NAS, Qnap og Synologi understøtter det vidst. men der er en anden mulighed det kræver bar du har en computer der står og kører hele tiden (:
Avatar billede Magnussen2011 Nybegynder
06. februar 2011 - 12:07 #2
#1
Det jeg aller helst vil, er at kunne åbne et regnskabsark i excel og ordne bogføring - selvom jeg er i et andet land.
Samtidig vil jeg gerne, at de hjemme i dk kan gøre det samme UDEN at skulle bruge min laptop!
Sekundært ville jeg jo selvfølgelig gerne have, at jeg måske kunne dele og trække data (film-musik-billeder) fra flere pc'ere også med invitationer???

Skulle dette ikke være muligt med Netgear's grej?????
06. februar 2011 - 13:23 #3
du kan bruge FTP, men så skal du downloade filerne fra din NAS ned til din lokale computer (:
Avatar billede Magnussen2011 Nybegynder
06. februar 2011 - 14:56 #4
Jo - det er meget godt.
Jeg har læst, at man kan lave en ip-adresse på den og derved få en slags web adresse hvor man kan tilgå "udefra".
Jeg har kontaktet netgear dk(se).
De siger at de ikke kan give "undervisning" i netgear.

Man skulle også kunne dele med sig selv ved at installere "remote".  Det har jeg gjort på begge pc'ere men alligevel.....
06. februar 2011 - 15:47 #5
du skal forwarde nogen porte og osv. det kræver en del opsætning (: hvor bor du kan evt hjælpe (:
Avatar billede Magnussen2011 Nybegynder
06. februar 2011 - 21:52 #6
Jeg bor ved gilleleje i nordsjælland!
06. februar 2011 - 22:24 #7
det var langt bor i aalborg s;
- men er stadig frisk på hjælp men det bliver så over teamviwer eller noget (:
07. februar 2011 - 19:16 #8
var det noget (:
Avatar billede Magnussen2011 Nybegynder
16. februar 2011 - 11:46 #9
Ja - det kunne da være en løsning!
Jeg vender tilbage - er presset for tid i øjeblikket :0)
16. februar 2011 - 12:16 #10
det iorden, vil du ha mit nr så du ka kontakte mi g(:
Avatar billede Magnussen2011 Nybegynder
08. april 2011 - 10:43 #11
Ja. Det vil jeg da gerne.
Det er da ligegodt pudsigt, at selvom jeg har sat flueben i "overvåg osv" får jeg ingen mail om de nye indlæg.

Så undskyld min sene repost kristoffer!!
08. april 2011 - 11:13 #12
Skriver det i beskeder (:
men som sagt har jeg aldrig leget med netgear før men kan sikkert godt klare den, da det er de samme principper og protokoller