Avatar billede Jydemagten Nybegynder
01. februar 2011 - 08:23 Der er 10 kommentarer

Blæser går amok i min Sony Vaio F

Hej.
Jeg har en Sony Vaio VPCF11Z1E hvor blæseren går amok i. Der sidder en I-qore7 i den, 8 gb ddr3 ram og et Gforce 330m med 1 gb dedikeret.
Jeg har selv prøvet at under søge problemet, og har noget frem til at næsten alle har dette problem med denne model. Sony mener at man skal opdatere BIOS, dette har jeg prøvet men uden held. Blæseren begynder med det samme når jeg kører et spil eller ser en video. Jeg har prøvet at skille computeren fra hinanden, men det er simpelthen umuligt at skille den af(også mærkeligt). Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
01. februar 2011 - 08:28 #1
se om du evt kan komme ned til blæserne, det sidder under tastaturet, se så om den skal rense (:
Avatar billede nissen2630 Novice
01. februar 2011 - 08:38 #2
Dobbelt spørgsmål er ikke tilladt her på Eksperten.
http://www.eksperten.dk/spm/930411

Læs FAQ : http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Jydemagten Nybegynder
01. februar 2011 - 08:38 #3
Jeg har prøvet, men den er bare ikke til at skille ad. Har fået en masse brugsanvisninger på nettet om hvordan man skiller den ad, men det er et større projekt.
01. februar 2011 - 08:57 #4
Ref #2 - Blev jo oprettet i ret så forkert kategori...
01. februar 2011 - 08:58 #5
... virker det som 'pænt' varm luft der kommer ud ved blæser ?

... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede hrc Mester
01. februar 2011 - 09:30 #6
larry: En effektiv prop må jeg nok sige. En kombination af filttæpper, manglende støvsuger og en rygerbruger?

jydemagten: Min chefs stationære maskine (en Dell) havde samme problem. Når han startede gik blæseren på 100% men når Windows var oppe, så var kuren at genstarte Windows. Et nyt bundkort løste det problem (men det er jo standardkuren når en servicetekniker kommer forbi)

Det at blæseren er på fuld knald fra start tyder på det ikke er snavs. En defekt temperaturføler?? Mener BatteryCare kan give dig temperaturen på CPU (og batteri), men der er sikkert bedre programmer til at hive oplysninger ud af CPU, chipset og andet.
Avatar billede Jydemagten Nybegynder
01. februar 2011 - 17:53 #7
karise_larry: Ja det er varm luft som kommer ud.
hrc: Har målt temp, og den ligger på de 72, når den er på maks, og det er jo også alt for meget, men har prøvet at haft den lidt åben, og jeg kan ikke se noget støv eller liggende i den. Der er vel ikke andet for at sende den ind, også lade garantien klare resten.
01. februar 2011 - 18:28 #8
hvis du har haft den skilt af, kan du godt få problemer med de laver det på garantien s;
Avatar billede Jydemagten Nybegynder
01. februar 2011 - 19:59 #9
Har ikke haft den skilt af, det var ikke muligt :S
Avatar billede hrc Mester
01. februar 2011 - 20:48 #10
Jyden: I en bærbar har jeg hørt køleren klistres på. Der er ikke plads til clips, fjedre og skruer. Hvis køleren skrider det mindste så dur den ikke. Er blæseren er par minutter om at gå på fuld styrke, så lyder det sandsynligt (troede du skrev den gik 100% straks, men det nævner du faktisk ikke).