Avatar billede knowman Juniormester
23. januar 2011 - 11:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Synology NAS: Netværksfejl "Netværksstien blev ikke fundet"

Jeg har sat min synology DS410 op, lavet nogle shares på den, herunder "DISKSTATION". Det virkede, lige da jeg havde sat den op for en uges tid siden, hvor jeg kunne tilgå DISKSTATION som  netværksdrev. Men nu kommer den med flg. fejlmeddelelse, når jeg prøver at tilgå drevet:

Netværksfejl
Der kan ikke opnås adgang til \\DISKSTATION.
Kontroller, om navnet er stavet korrekt. Der kan muligvis være problemer med netværket. Klik på Diagnosticer for at forsøge af identificere og løse netværksproblemer.
Fejlkode: 0x80070035
Netværksstien blev ikke fundet.

I DISKSTATION Manager er users sat op, så de har Læs/skriv adgang.
Avatar billede knowman Juniormester
23. januar 2011 - 11:15 #1
Yderligere info: Jeg kan godt tilgå DISKSTATION fra File Station programmet.
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
23. januar 2011 - 13:59 #2
Hej Knowman
Jeg har også en Synology Station.
Kender også problemet... af og til.
Tit skal man bare vente til stationen er klar.
Jeg har haft min i ca et år. oG har prøvet diverse problemer.
Men som helhed virker det ok
Ligesom med din.
Hilsen Peter
Avatar billede knowman Juniormester
23. januar 2011 - 17:25 #3
Hej Peter.
Min gør det desværre hele tiden nu. Jeg kan ikke komme i kontakt med disken gennem Windows. Kun hvis jeg bruger File Station. Og det er jo ikke holdbart.
Avatar billede knowman Juniormester
24. januar 2011 - 00:01 #4
Fandt selv løsningen: Jeg skulle slå DS'ens egen firewall fra, så er der hul igennem. Og så har jeg sat den til "Hvis ingen regler matches: Tillad adgang".

Nogen der ved, om dette indebærer en sikkerhedsrisiko? Der må vel være en grund til, at firewall'en er slået til pr. default? Ingen andre, der har haft problemer desangående?