Avatar billede hopir Novice
20. januar 2011 - 20:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

valg af nas server

hej experter..

har netop købt netgear readynas duo, og sat den op. jeg vil godt indrømme at den er ikke overvældende, men ret langsom, plus, interfacet ligner noget man har lavet i paint.

jeg overvejer at få pengene retur, og købe en synology. Dem har jeg hørt de har et pænt interface og er rimelig overskuelig, mht. oprettelse af brugere og share-oversigt, samt hastighed..

er der nogle der kan anbefale nogle...? helst ikke over 2000 kr

:)  jesper
Avatar billede chalde Seniormester
20. januar 2011 - 22:10 #1
Hvad skal den bruges til?
Bare filserver/backup og evt. medieserver/DLNA?
Eller også webserver m.m?
Avatar billede hopir Novice
20. januar 2011 - 22:12 #2
den skal bruges som filserver, hedder det vel.. altså jeg skal ikke kunne streame film og musik til ps3 fx, bare kunne tilgå mine filer fra hvor der nu er internet henne
Avatar billede hopir Novice
21. januar 2011 - 22:35 #4
er  blevet  lidt interesseret i ds211, men har du erfaringer med om jeg evt, kan udskifte ramblok i den ? 256 er jo ikke alverdens.

Har set i nogle nas servere hvor ramblokken er det sammen som i en bærbar.
Avatar billede chalde Seniormester
21. januar 2011 - 23:12 #5
#4 Mener du skal op i 5xx/1xxx serierne for at kunne.
Men som sagt, så er det kun hvis du vil køre webserver eller andet ramkrævende på den før det er nødvendigt.
Personligt kommer jeg ikke over 100mb forbrug på min Synology (509+) ved alm. brug (filserver og streaming).
Avatar billede hopir Novice
27. januar 2011 - 13:54 #6
Jeg tror jeg holder mig indtil videre på filserver, så må vi udbygge med dnla når jeg engang når så langt og se hvad den kan trække.

Mange tak for lidt kyndig vejledning (: smid lige et svar, og god weekend

//jesper
Avatar billede chalde Seniormester
27. januar 2011 - 14:29 #7
Bare behold point :)
Og i lige måde.
Avatar billede hopir Novice
31. januar 2011 - 22:08 #8
så gør jeg da det (:
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. januar 2011 - 23:34 #9
jeg kan også tilslutte mig synology
har selv 209-II og den virker bare