Avatar billede hlt Juniormester
19. januar 2011 - 22:15 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Skift til .net 4.0

Hej,
Jeg sidder med et lille spørgsmål. Jeg har et website som kører .net 2.0/3.5. Det vil jeg godt have til at kører 4.0 fordi jeg skal bruge den mulighed der ligger i at bruge charts. Men jeg er lidt usikker på om jeg bare kan sætte min config op til at køre 4.0 og så sker det uden problemer? Serveren er klar, men jeg vil ikke kaste mig over det uden at være sikker på at det kan ske uden at skidtet går ned. Sitet kører live, så det må bare ikke gå ned.
Måske er der nogen af jer derude der har prøvet noget tilsvarende?
På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2011 - 22:41 #1
Det burder virke.

Men du tester vel din web app paa 4.0 inden du skifter serveren over!?
Avatar billede hlt Juniormester
20. januar 2011 - 08:57 #2
Det er jo netop det. Jeg kan ikke rigtig teste det. Eller det vil sige at jeg har ikke en lokal kopi til at teste på. Så derfor ville jeg bare høre om der var nogen der havde prøvet noget lign. og vidste hvilke ting man skulle passe på.
Avatar billede aaberg Nybegynder
20. januar 2011 - 09:50 #3
Det er ikke nok at ændre det i web.config. Du skal også ændre framework indstillingen i IIS, og sætte web siden op til at køre på en ny application pool (Dette er nødvendigt hvis den eksisterende application pool køre flere websider på .NET 3.5). Dette tror jeg kræver en omstart af IIS.

Men som Arne skriver, er det en dårlig ide at prøve direkte på produktionsserveren. Det er jo en enkel sag at sætte en testserver op, så gør dette først.
Avatar billede hlt Juniormester
20. januar 2011 - 10:47 #4
Det er rigtigt nok. Mit problem er at jeg har alle databaser online. Og jeg arbejder med Visual webdeveloper 2010. Jeg mener ikke at den kan koble op mod en ekstern database.

Men faktisk tror jeg ikke at det er så omstændigt. Jeg har et demo site som jeg har forsøgt mig med. så jeg har fjernet stort set alt i web config filen. Og som det bliver skrevet, sat app pool til at bruge .net 4. Og så kører det faktisk.
Avatar billede hlt Juniormester
20. januar 2011 - 11:49 #5
Og så alligevel ikke. Nu prøvede jeg at lave det om, men lige meget hvad så får jeg nu en fejl i web config filen om at brug af "targetframework" attributten ikke er tilladt. Og det er lige meget hvad jeg gør, så vil den ikke æde den. Men hvis jeg laver et nyt website med nøjagtgig samme webconfig fil virker det fint.
Det er sgu da underligt.
Avatar billede hlt Juniormester
20. januar 2011 - 12:01 #6
Nu fandt jeg en løsning på det. Ved at vælge hvilken framework man vil "builde" med, kan man få programmet til automatisk at lave config filen om til en 4.0. Med de referencer som der skal bruges. Og nu virker det fint.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2011 - 01:44 #7
Du kan vel restore en backup af din database på en lokal SQLServer.
Avatar billede hlt Juniormester
21. januar 2011 - 12:39 #8
Ja det kunne jeg selvfølgelig. Det må jeg se om jeg kan få sat op. Jeg er så stødt på et nyt problem med skiftet til 4.0. Jeg har på dette site en brugeroprettelse. Den har virket fint. Men pludselig kommer der en javascript fejl i scriptresource.axd. Og jeg kan simpelhen ikke fjerne den igen.
Ved I hvad der kan være fejlen? Jeg har fjernet alt hvad jeg kunne men den dukker stadig op.
Avatar billede hlt Juniormester
21. januar 2011 - 13:59 #9
Fejlen skyldtes at der ajaxcontroltoolkittet skulle opdateres til den version som 4.0 bruger. Så nu ser det ud som om det hele virker. Næsten smertefrit ;-)
Hvis I smider et svar hver kan I dele points.
Og ellers må I have en god weekend
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. januar 2011 - 14:55 #10
Svar.  :)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2011 - 22:38 #11
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:29 #12
så mangler du kun at acceptere