Avatar billede ghozt Nybegynder
28. juli 2001 - 15:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fryser

Hey

Min 3d max er begyndt og fryse... ?

Når jeg åbener så fryser den bare alt.. jeg har prøvet og slette det og installere igen.. hvad kan det være?
Avatar billede eflow Nybegynder
28. juli 2001 - 15:47 #1
har du prøvet at genstarte ? jeg har oplevet det samme...der skulle jeg bare genstarte...
Avatar billede ghozt Nybegynder
28. juli 2001 - 15:49 #2
jeps har automatisk genstartet hver gang den frøs jo *G*
Avatar billede eflow Nybegynder
28. juli 2001 - 15:50 #3
ja....hmmm...fryser den i andet 3d ?
Avatar billede ghozt Nybegynder
28. juli 2001 - 15:51 #4
Nopz
Avatar billede ghozt Nybegynder
28. juli 2001 - 15:51 #5
Men 3d er også et ret krævende program
Avatar billede ghozt Nybegynder
28. juli 2001 - 15:52 #6
gad vist om jeg burde defrag
Avatar billede Trine Nybegynder
28. juli 2001 - 15:54 #7
3D-Max er et program der kræver ALT af rammene, så hvis du ikke har mere end 128 ram i din maskine, kan det godt være svært at køre. Det kan somme tider kræve, at du ikke har andre programmer kørende end Maxer. Hvis jeg f.eks. har ICQ, Explorer og Photoshop kørende sammentidigt med Maxer, så går det hele også i ged for mig.
Avatar billede ghozt Nybegynder
28. juli 2001 - 15:56 #8
*G*

Jeg forstår bare ikke problemet da det lige er kommet nu ?
Har aldrig haft det før...

Og sidst havde jeg Maxer - icq - og en download igang..

Er det for meget?
Avatar billede Trine Nybegynder
28. juli 2001 - 16:01 #9
Ja, det kan nemt ske, at det er for meget. Det kræver at du gemmer i Maxer lidt oftere, så den ikke suger så meget på rammene. Du skal jo tænke på, at det er en meget tung og krævende form for grafik, og gemmer man kun en sjælden gang imellem, så kommer rammene på en hård prøve.

Internettet bruger ikke så meget af dine ram, så om du har en download igang skulle ikke have den store betydning, da den kun har til opgave, at lagre på din HD.

Gem hver 2 minut eller sådan noget, og se om det virker. Det er jo også for ærgeligt, at miste det man har sadt og lavet, sådan flere gange.

Og ja, måske råber din maskine på hjælp...så brug et par timer på en god defrag.

Trine / Misskat
Avatar billede ghozt Nybegynder
28. juli 2001 - 16:04 #10
Ok prøver det :)
Avatar billede eflow Nybegynder
28. juli 2001 - 16:06 #11
jeg har ICQ 3dsm...en ftp serber....og for det meste et par tutorials på nettet (da jeg er n00b til 3dsm)
og nogle gange også et ftp program der ligger og henter ting ned fra nogle jeg kender.....jeg har 256 mb ram..men jeg har ikke oplevet problrmos endnu...
Avatar billede eflow Nybegynder
28. juli 2001 - 16:07 #12
ja defrag...eller måske en nortong ghost ? eller format c: se hvad der virker....jeg havde nok ghostet den...
Avatar billede Trine Nybegynder
28. juli 2001 - 16:11 #13
Tak for points ;-)

Håber du har fået brugbar hjælp. Jeg har 384 ram, da 256 ikke var nok til mit forbrug.
Avatar billede eflow Nybegynder
28. juli 2001 - 16:14 #14
hehe....jeg klare mig fint....men man kan jo altid bruge lidt ekstra :o)