Avatar billede gyda Nybegynder
13. januar 2011 - 10:30 Der er 4 kommentarer

genindstalering af min acer e300 computer

jeg har en 5 år gammel acer e300 computer som virkelig trænger til at omindstaleres som den var da vi købte den.
Når jeg åbner den, står der forneden:
Del:enter setop - og F12.
Når jeg går ind i dem står der en frygtelige masse ting på teknisk engelsk som jeg ikke forstår.
Styrresystemet er XP, som er preindstaleret.
Er der nogle der kan hjælpe mig.
Vores lige så gamle Dell-computer, har jeg ingen problemer med.
Gyda
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. januar 2011 - 11:36 #1
Du skal/kan ikke formatere, når du ikke har en Windows XP CD, men du skal lave et systemrecovery. (Genskabelse til Fabriksindstillinger)

Se i Brugerhåndbogen, da du ikke har nogen CD, kan du jo ikke formatere din systemdisk, men du kan genskabe den til fabriksindstillingerne, altså som den var, da den forlod fabrikken.
Det gør du således:
Tryk på <DEL> under opstart for at starte BIOS programmet.
Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1. Kontroller, om funktionen Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2. Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under fanebladet Main er Enabled.
3. Afslut BIOS programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarter.

Sådan starter du gendannelsesprocessen.
1. Genstart systemet.
2. Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.
3: Oplysninger om systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
13. januar 2011 - 11:47 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/

http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede gyda Nybegynder
14. januar 2011 - 21:46 #3
Mange tak for hjælpen, og jeg skal nok huske næste gang at lægge spørgsmålet det rigtige sted.
Det er ikke sådan at være nybegynder.
Jeg lukker her.
Gyda
15. januar 2011 - 00:25 #4
Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv...