Avatar billede hyrpel Nybegynder
12. januar 2011 - 16:58 Der er 5 kommentarer

Zebra Printer GK420t

Hejsa

Jeg har en Zebra Label Printer og har et problem. Jeg har installaleret printeren lokalt og den skal printe fra et program via fjernskrivebord.

Når jeg printer fra fjernskrivebord så printer den den rå ZPL kode, den laver den ikke om ligesom den ikke læser koden.

Men når jeg kopier koden og sender det lokal til printeren så kommer det ud som det skal, altså det har læst koden.

Nogen der ved hvad det kan være??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2011 - 19:04 #1
Jeg har kun én idé, og jeg er ikke sikker på den er god...

Prøv at installere driveren både på host-pc OG klient-pc. Jeg har før, i tidligere versioner af Terminal Services (som fjernskrivebord er baseret på) oplevet problemer med drivere, når printeren forsøges "hentet".
Avatar billede hyrpel Nybegynder
12. januar 2011 - 21:04 #2
Problemet er ikke at den ikke vil printe, for det gården fint. Den printer bare de ZPL koder istedet for at tyde dem og printe den man laver i ZPL sprog.

Ved ikke om det giver mening?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2011 - 21:46 #3
Netop derfor mit forslag... - det tyder jo på at driveren ikke er der til at fortolke sproget.
Avatar billede hyrpel Nybegynder
12. januar 2011 - 21:57 #4
Okay, jeg må prøve at ligge den ind og se hvad der sker

Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet det.
Avatar billede hyrpel Nybegynder
14. januar 2011 - 16:28 #5
Hejsa

Den service vi printer fra er Windows Terminal service og den bruger EASY print service.

Jeg har nu prøvet at installere en Generic Text Driver og når jeg printer lokal ja så kommer det ud som jeg gerne vil have det, altså printeren læser mine ZPL kode.

Problemet er nu at når jeg printer via Termminal så kommer der ikke noget ud. Har læst det skulle være et problem med EASY Print og Generic text driver. Er der nogen der kan fortælle hvordan man fixer det?