Avatar billede Netaben Nybegynder
12. januar 2011 - 13:49 Der er 1 løsning

omvendt talrækkefølge i autoudfyld/autocomplete i firefox

Hej specialister :)

Jeg har netop install. FF 3.6.13 på min maskine som er nyinstall. med windows7.
Mit problem er, at når jeg vil gøre bruge af autocomplete i talformularer på hjemmesider (i dette tilfælde Travian), så står tallene i omvendt rækkefølge af hvad de plejer at gøre. Før geninstall. stod de i rækkefølgen 1/10/100,2/20/200,3/30/300,4/40/400 osv. osv. Men nu står rækkefølgen omvendt! Altså med højeste tal i toppen af dropdown boksen. Har forsøgt at finde en løsning på mozillas HP, men desværre uden held. Det eneste jeg kan finde svar på er, hvordan jeg slår autocomplete til og fra. Håber at i har en løsning som er brugbar.

Mvh
Martin
Avatar billede Netaben Nybegynder
13. januar 2011 - 22:56 #1
Så fandt jeg selv løsningen efter mange timers søgning.

Problemet kan rettes på følgende måde:

Skriv about:config i adressefeltet i FF. Klik ja til, at du lover at være forsigtig. Nu skal du så finde de 2 tråde som er listet herunder:

browser.formfill.timeGroupingSize
browser.preferences.advanced.selectedTabIndex

I begge tråde skal værdien ændres til 0. Luk derefter FF og slet alt historik. Så skulle problemet være løst.