Avatar billede stabil Juniormester
12. januar 2011 - 07:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

BOOTMGR is missing (Vista)

Hej

Jeg prøver lige igen... Kom til at lukke spørgsmålet.

Jeg har fået en BOOTMGR is missing på fruens bærbare...  Og har forsøgt diverse hjælp - uden held:

1) Bootup fra recovery DVD, gået til REPARIR.... men der er ikke noget OS jeg kan vælge.
2)  Har prøvet at gå til commandprompt og kørt (som foreslået) bootrec /fixboot  svar:  Handling gennemført  (men ingen effekt)
3)  Har prøvet at køre:  REBUILD af BCD  (hvad så det er )...
4)  Fra command prompt kan jeg SE mit c og mit d drev (så harddisk er i live)
5)  Jeg kan godt sætte mine recovery DVD er i, men min backup af data er "3 mdr gammel".... Dog et spørgsmål her: Jeg har et C og et D drev med en del af mine DATA på D drevet. Hvis jeg laver en recover - er det så "kun" data på C drevet der er mistet?

6) Jeg har fundet et program der hedder PowerSuite 2011  -- som reklamerer med at kunne fix dette -  Har du kendskab til dette?  (inden jeg bruger 49 dollars :=)

WHAT TO TRY ?
Nogen forslag?

HILSEN
Søren
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2011 - 08:26 #1
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2011 - 10:52 #2
Jeg prøvede  flere gange "Startup Repair"" fra windows DVDén i en win7 64 bit, det hjalp ikke på noget.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2011 - 12:34 #3
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

slå den ned på avanceret

ja det er kun data på drev c du mister

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2011 - 12:44 #4
Måske kan dette program hjælpe? Det er i alt fald gratis:
http://www.paragon-software.com/home/rk-express/
Avatar billede stabil Juniormester
13. januar 2011 - 19:21 #5
Hej treatmenice...  Ja tak.. .Den har jeg set og prøvet. Men den "dør" da den ikke kan finde en WINDOWS INSTALLATION jeg kan selecte. Desværre.
Avatar billede stabil Juniormester
13. januar 2011 - 19:23 #6
Hej AX3985 ...
JEg har downloadet softwaren, brændt en DVD jeg kan boot fra - og der kommer et par tools op - men de virker desværre heller ikke :=(
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2011 - 19:49 #7
Ja det er surt med den BOOTMGR is missing, også på win7.
Som treatmenice skriver er det kun data på C du mister. Dvs. sådan burde det gå, men meget kan gå galt på en HDD. Så hvis dine data er værdifulde for dig, kan du lægge dem over på en USB stik med en Live-CD f.eks. Poppy linus, som køres direkte fra CD-drevet.
http://puppylinux.org/main/Download%20Latest%20Release.htm
Avatar billede stabil Juniormester
13. januar 2011 - 21:12 #8
Tak,
Nu er der da lidt liv.... Jeg har hentet linux og brændt en DVD - samt fået startet LINUX.

Jeg kan se mit gamle C og D drev ... og også finde nogle af mine data.  Kan ikke finde frem til "Desktoppen" med filer og biblioteker der lå der - og ej heller "DOCUMENTS" med aktive data i....  Måske fordi jeg ikke lige er familiær med LINUX'en - har ALDRIG prø'vet den før....

Prøver at lede :=)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2011 - 22:54 #9
Nu har jeg selv brændt den nye version af Poppy. Et herligt nemt program. Alle partitionerne ligger forneden til venstre.
Selve windows skrivebord kan vist kun vises i en kørende windows, men alt andet ligger frit fremme.
Det du har liggende på skrivebordet er jo kun genvej til det du vil gemme. I 1.ste partition ligger selve windows med Document and settings og programmer. Men du skal vel ind i D-drevet hvor du har gemt dine data. Det skulle være til at finde.
Avatar billede stabil Juniormester
11. februar 2011 - 07:44 #10
Hej, Tak - det er prøvet... Men duer ikke.
Avatar billede stabil Juniormester
11. februar 2011 - 07:46 #11
Det er ikke løst... Nogle "IT-Freaks" på jobbet forsøger nu :)