Avatar billede hypofysen Nybegynder
11. januar 2011 - 14:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

duplicate side

Hej kan man automatisk kopiere sider i word?

Jeg har et document på 3 sider, de to første sider vil jeg gerne have vist to gange altså i alt 5 sider?
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
11. januar 2011 - 14:52 #1
Marker det du vil have kopieret og indsæt det igen.

Marker med musen ved at holde venstre museknap nede, og så højre klikke på det markeret og vælg kopier, bagefter sætter du markøren der hvor det kopiret skal indsættes og højre klikker igen og vælger indsæt.
Avatar billede hypofysen Nybegynder
11. januar 2011 - 14:56 #2
hehe det skal ske automatisk når dokumentet åbnes, måske en vigtig detalje :)
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
11. januar 2011 - 15:01 #3
Hvad skulle grunden være til det ?
Avatar billede hypofysen Nybegynder
11. januar 2011 - 15:10 #4
Fordi det er en skabelon der bliver kaldt fra et andet program med en lang række bogmærker,

De bogmærker kan jeg ikke kopiere manuelt, derfor har jeg brug for at få de 2 første sider vist 2 gange.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. januar 2011 - 17:27 #5
Sider som sådan eksisterer ikke som noget "fysisk" i Word - indholdet er fortløbende, og opdelingen i sider afhænger f.eks. af den valgte printer.

Hvordan det kan løses afhænger af en række ting. Hvis indholdet på s. 1-3 findes på forhånd (i et dokument, som du kan styre) kan du f.eks. gøre sådan:
Indsæt et bogmærke om det, der skal gentages (s. 1-2). Indsæt en krydshenvisning til bogmærket, der hvor det skal gentages (efter s. 3). Sørg for at felter opdateres, og krydshenvisningen vil vise samme indhold som bogmærket (= s. 1+2).

Flere muligheder for at gentage data findes beskrevet her:
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede hypofysen Nybegynder
13. januar 2011 - 10:12 #6
beklager den sene respons.

Lene jeg har forsøgt mig med dit forslag, problemet var at det ikke var alle felter jeg kunne få vist med en krydshenvisning!

Men du skriver noget om at jeg skal sørge for alle felter opdateres, hvordan gør jeg det?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. januar 2011 - 11:23 #7
En krydshenvisning til et bogmærke viser det indhold, der er i bogmærket, så dermed skulle du kunne få hvad som helst med deri. I selve Word kan du opdatere felter (en krydshenvisning er et felt) ved at markere teksten og taste F9. Hvis arbejdet laves af noget programmering et eller andet sted, kan jeg ikke anvise nogen metode uden at vide mere.
Avatar billede hypofysen Nybegynder
13. januar 2011 - 23:42 #8
jeg henter to typer af data med mine bogmærker.

Det første er data hentet direkte fra fra et felt i min database. Det virker fint både med bogmærket og krydshenvisningen.

Det næste er felt udregnet ud fra to opslag i databasen. Det vil sige resultatet bliver først lavet når jeg kalder databasen med bogmærket.

Bogmærket virker fint men krydshenvisningen er tom.

Det er som om resultatet endnu ikke er beregnet på det tidspunkt krydshenvisningen laves!

Håber du forstår hvad jeg mener :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2011 - 00:03 #9
Bruger du VBA?
Hvis du tjekker indholdet i bogmærket, er det så, som det skal være, dvs. starter/slutter bogmærket som forventet før og efter det udregnede indhold?
Hvis ja: Hvis du i dokumentet manuelt markerer krydshenvisningen og taster F9, vises indholdet så ikke?
Avatar billede hypofysen Nybegynder
14. januar 2011 - 09:47 #10
Nej jeg bruger ikke vba, men det kan jeg da gøre hvis det kan afhjælpe problemet.

Bogmærket ser fint ud, viser det det skal osv...

F9 fungerer ikke på krydshenvisningen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2011 - 10:25 #11
Når krydshenvisningen ikke viser indholdet i bogmærket, selv om du opdaterer krydshenvisningsfeltet, tyder det på, at krydshenvisningen ikke er korrekt eller at bogmærket ikke indeholder det, du mener, det indeholder.

Hvis du taster Alt+F9, skal feltkoden i krydshenvisningen se sådan ud:
{ REF NavnPåBogmærkeHer \h }
hvor der i stedet for NavnPåBogmærkeHer skal stå navnet på det bogmærke, som omkranser det indhold, der skal vises i feltet (\h får feltet til at virke som hyperlink - den switch behøver ikke at være med).

Mit spørgsmål om VBA stillede jeg, fordi jeg regner med, at der er brugt programmering af en slags til at klare opgaven, og du har ikke skrevet noget om det.
Avatar billede hypofysen Nybegynder
14. januar 2011 - 11:30 #12
Jeg ved ikke hvad der er brugt af programmering.

Troede egentligt heller ikke det gjorde en forskel, da bogmærket jo vises korrekt.

Min REF ser rigtig ud
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2011 - 13:06 #13
Jeg troede, at det var dig, der var i gang med at programmere det ...

Hvis du åbner dialogboksen "Bogmærke", finder det pågældende bogmærke og klikker på "Gå til", får du så markeret det indhold, som du regner med skulle være i bogmærket? (Hvordan "Bogmærke" åbnes, afhænger af Word-version - jeg ved ikke, hvilken version du bruger).
Avatar billede hypofysen Nybegynder
18. februar 2011 - 09:09 #14
lene smid et svar, jeg løste det ved at få lavet en ekstra tabel i databasen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. februar 2011 - 14:34 #15
Godt du fik det til at virke :-)