Avatar billede jegerglad Nybegynder
10. januar 2011 - 11:01 Der er 5 kommentarer

Ligning i Word 2007

Hej.

Som nogle af jer nok ved, så har Word fået indbygget en ligning funktion. Jeg er rigtig glad for denne funktion, og synes den er meget lettere at benytte end "Equation". Dog har jeg på det sidste oplevet, at når jeg skriver i Ligning, (bogstaver) så viser den firkanter i stedet for, på nær med bogstavet "h". http://img690.imageshack.us/i/ligningword.png/

- Hvordan kan jeg fikse dette problem?

- Det skal dog siges, at det ikke er altid det sker, men nogle gange, og jeg genstarter hver gang det sker.

Venlig Hilsen

Casper Hedegaard
Avatar billede jegerglad Nybegynder
10. januar 2011 - 11:33 #1
***OPDATERING*** Jeg har fundet ud af, at jeg blot skal ændre skrifttypen til "Cambria Math", når jeg først er inde i ligningen, men jeg forstår ikke hvor den ikke gør det selv?

- Når jeg begynder at skrive i ligning skifter den istedet til "MS Mincho" hvilket gør at den skriver firkanter istedet for.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2011 - 13:14 #2
formularfelter. Se denne artikel:
http://support.microsoft.com/kb/828501/en-us
(Artiklen handler om formularfelter, men siger også, at problemet kan opstå i forbindelse med fonten Cambria Math).

Jeg googlede på engelsk og fandt mange hits på problemet med ligninger (equations) og MS Mincho. I følgende tråd er fjernelse as MS Mincho-fonte angivet som løsning (næstsidste post):
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/office2010/thread/0c6c9948-765e-418b-ab47-bbe92776de18

Jeg har ikke haft brug for at arbejde med ligninger i Word, men jeg har set problemet med MS Mincho mange gange (senest i går) i forbindelse med formularfelter.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2011 - 13:15 #3
Hov, de første linjer manglede i første omgang:

Problemet kommer tilsyneladende af en Microsoft-fejl, som tilsvarende kan forekomme i forbindelse med formularfelter. Se denne artikel:
http://support.microsoft.com/kb/828501/en-us
(Artiklen handler om formularfelter, men siger også, at problemet kan opstå i forbindelse med fonten Cambria Math).

Jeg googlede på engelsk og fandt mange hits på problemet med ligninger (equations) og MS Mincho. I følgende tråd er fjernelse as MS Mincho-fonte angivet som løsning (næstsidste post):
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/office2010/thread/0c6c9948-765e-418b-ab47-bbe92776de18

Jeg har ikke haft brug for at arbejde med ligninger i Word, men jeg har set problemet med MS Mincho mange gange (senest i går) i forbindelse med formularfelter.
Avatar billede jegerglad Nybegynder
10. januar 2011 - 14:17 #4
Det er ikke muligt at slette de fonts fra windows, da den siger de er nødvendige systemfonts. Og det med at skulle redigere feltet til den rigtige font hver evig eneste gang, virker alt for træls. Ellers tak for feedback. (:
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2011 - 17:30 #5
Jeg kan ikke selv fremprovokere problemet med ligninger, så derfor har jeg ikke mulighed for at anvise en metode, som  jeg kan afprøve.

Du kan måske have nytte af at lave en afsnits-typografi, som du f.eks. kan kalde "Ligning", og hvor du sikrer, at fonten er sat til Cambria Math. Hvis du opretter en tastaturgenvej til typografien, kan du hurtigt markere ligningen og taste din genvej, hvis MS Mincho-problemet viser sig (men da der i forbindelse med MS Mincho problemet - i hvert tilfælde med formularfelter - alt i alt er noget mystik, er det ikke sikkert, at typografimetoden virker).