Avatar billede boris Mester
07. januar 2011 - 07:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sekundær skærm svigter - slut med TV!

Mit TV får sit billede via VGA fra en Samsung bærbar, hvilket har fungeret upåklageligt hidtil.

Indtil i aftes, da jeg tændte TV, og der ikke længere var noget billede, men beskeden 'ingen synkr'.

På PC'en er det sekundære skærmkort markeret som 'ikke aktivt', mens det lillebitte primære skærmbillede stadig fungerer.

Jeg har prøvet at sætte en anden PC til TV, og dette fungerer glimrende.

Er mit skærmkort stået af eller er der et eller andet, jeg kan gøre for at gøre den sekundære skærm aktiv igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2011 - 07:50 #1
hvis du kom til at tænde for tv og derefter sætte kabel til den bærbare, så kunne du være kommet til at brænde noget i maskinen af, så den ikke længere virker på skærm-udgang.
Du kan komme omkring det med en minimal medie-dims, fx
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/streaming/XTEUSW/xtreamer-sidewinder-medieafspiller
som du tilslutter din router - din bærbare kan så via wi-fi sende til router - så slipper du for det kabel, og bruger ikke vga-udgang længere.
Avatar billede boris Mester
07. januar 2011 - 08:07 #2
Tak for linket. Det vil jeg absolut overveje nærmere.
Er det korrekt forstået, at den kan fungere som den bærbares forbindelse til omverdenen, tilsluttet den bærbare med USB og omverdenen med WLAN?

I mellemtiden er der sket det nye, at jeg har fundet ud af at få TV'et til at virke, men kun som udvidelse af skrivebord. Lige så snart jeg vil have den sekundære skærm til at følges med den primære, bliver den inaktiv.

Selve VGA-udgangen er altså ikke stået af, men den vil ikke køre parallelt med skærmudgangen.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2011 - 09:19 #3
så er det noget software, der er stået af - prøv først en systemgendannelse til sidst, du ved, det virkede. Hvad du har lagt ind af programmer senere skal geninstalleres, men data er upåvirket.
Og hent en ny driver til grafikkortet - afinstaller den gamle, og indlæs den hentede.
Så burde det være på plads igen.

Den linkede mediedims er et mellemled - via lan kan du have din pc tilkoblet og streame tv-signal til tv, og evt spilkonsoller kan være sat til - det styrer bare en masse signaler, og sender det valgte til tv. Den forbinder IKKE den bærbare med omverden - det skal du have en internetforbindelse til. Men den bærbares internet-tv kan så streames til tv.
Avatar billede boris Mester
07. januar 2011 - 09:46 #4
Mange tak.
Det hjalp at systemgendanne til i går til et punkt, der hed Software Distribution Service 3.0.

Hvad er det for noget djævelskab, som ødelægger computeren?

Du må gerne lægge et svar, tak
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2011 - 10:01 #5
nu kender jeg ikke samsung's software - men det kunne være deres automatiske driver-opdatering, der fejlede.
Men se i kontrolpanel/administration/tjenester - den må kunne findes der - og så kan du klikke på den, og sætte den til 'manuel start'. Så kører den ikke af sig selv fremover.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2011 - 10:08 #6
det er så m$ selv - se
http://www.eksperten.dk/spm/911642
link til m$ fra svarere er pt ude af drift...
Avatar billede boris Mester
07. januar 2011 - 10:32 #7
Mange tak for hjælpen.

Jeg har udkoblet Windows Update!