Avatar billede Hejhej123 Nybegynder
05. januar 2011 - 21:41 Der er 12 kommentarer

Har problemer med 32bit browsere på 64bit system.

Hej, her for nogle dage siden stoppede mine 32bit browsere med at virke(Firefox og Google Chroome), når jeg klikker på dem sker der ikke noget. Men mit IE 64bit virker, jeg kan bare ikke få flash player til at virker på IE 64bit, da der ikke er lavet et til 64bit endnu. Mit styrersystem er Win7 64bit.

Jeg har prøvet at geninstallere browserne men har stadig samme problem, håber der er nogen som kan hjælpe mig :).
Avatar billede Blueeyez Mester
05. januar 2011 - 21:48 #1
Så vidt jeg kan se arbejder Firefox på at blive 64 bit ved ik om det kun er til windows 7 eller generelt.. har selv 7 64 bit :)

Du skal måske prøve og undersøge browserne tror ikke helt de understøtter windows 7 64 bit endnu, men sådan er det med nye systemer til tider..
Avatar billede Blueeyez Mester
05. januar 2011 - 21:54 #2
Her er Firefox 64 bit til windows 7: ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/latest-mozilla-central/firefox-4.0b8pre.en-US.win64-x86_64.installer.exe

Jeg vil dog lige minde dig om det er under udvikling endnu:)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. januar 2011 - 22:24 #3
Har netop selv installere firefox og chrome på min windows 7 64 bit ultimate og har ingen problemer ud over flash i firefox (Minefield) ikke virker skønt den godtager install af flash, men flash virker fint i chrome og ie 64:)
Avatar billede Hejhej123 Nybegynder
06. januar 2011 - 19:14 #4
Tak for svaret :) .. men søger mere hjælp om hvordan jeg kan få mine 32bit browsers til at virke igen.
Avatar billede Hejhej123 Nybegynder
10. januar 2011 - 16:22 #5
Ingen som der kan hjælpe mig?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2011 - 20:57 #6
For det første hvorfor bruger du 32 bit browsere?
For det andet hvorfor brugere du forskellige?
For det tredje har du så forsøgt og køre uninstall af dem og installere dem igen?
Avatar billede Hejhej123 Nybegynder
10. januar 2011 - 22:28 #7
1 Fordi man ikke kan få flash player til 64bit.
2 Bruger kun en(firefox), men ville bare lige nævne at andre 32bit browser ikke virker.
3 ja, som jeg skriver i bunden af indlægget :).
Avatar billede Blueeyez Mester
10. januar 2011 - 22:33 #8
1. Du kan godt få flash til google chrome og internet explore men ikke firefox.. det så os den eneste undtagelse endnu.. men det er sikkert på vej :)
2. så firefox 32 bit virker fint? (Lyder sådan li nu)
3. ja oki;)

Du kan prøve og hente programmet ccleaner og så køre en rensning af din harddisk kan være fejl i browserne eller registreringbasen og der kan ccleaner gøre en del :)(Husk og kør uninstall først) og os at tjekke i C:/Programmer og slette browsernes mapper hvis de er der efter uninstall
Avatar billede Hejhej123 Nybegynder
11. januar 2011 - 11:12 #9
Tak for hjælpen! det hjalp at hente Ccleaner! Google chrome virker nu, og jeg kan se videoer igen :D.
Avatar billede Hejhej123 Nybegynder
11. januar 2011 - 11:14 #10
Hvordan giver man så point´ne?
11. januar 2011 - 11:26 #12
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---