Avatar billede loumayho Nybegynder
04. januar 2011 - 14:16 Der er 1 kommentar

Lave en aktiv og rund årskalender på en hjemmeside til oversigt af sæsonaktiviteter?

Hej Eksperter. Jeg laver hjemmeside for en skole. På hjemmesiden ønsker jeg at lave en cirkulær kalenderoversigt over deres sæsonbetonede aktiviteter.Evt startes ud med en cirkel opdelt i fire felter (årstider). På et årtidsfelt kan der klikkes videre til månederne, fra måneder til uger osv. Felterne skal kunne fungere som linkholdere, de skal kunne tekstes og farvelægges og meget gerne kunne fyldes ud med billedmateriale.På den måde forestiller jeg mig det foregår i lag.
Det kunne også være en model som bruger dette inddelingsprincip: http://www.nastaev.com/2010/12/20/the-all-year-round-calendar-dont-use-it-but-dont-miss-it/
Eller en kombination?
Hvilke programmer kan jeg tegne det i? Er det for ambitiøst at lave selv? Hvem kan?
Jeg bruger DreamveawerCS4 til hjemmesiden.
I håb om at nogen kan hjælpe-
Louise
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 14:20 #1
min umiddelbare anbefaling er at lade være, for du kommer til at skulle lave det om hvert år hvis du lave et billede.

Du kan dog, hvis du har tid (læs meget) og lyst, lave det rent kodemæssigt ved hjælp af f.eks. Googles Graf API (http://code.google.com/intl/da-DK/apis/chart/) som er ganske velfungerende...