Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
03. januar 2011 - 15:23 Der er 7 kommentarer

Automatisk overførsel af data fra et excel ark til et andet excel ark.

Hej alle i eksperter.

Lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg har lavet et kalkulationsark hvor jeg har implementeret alle rabatter, kostpriser og fragtomkostningser m.m og i den forbindelse vil jeg høre om i ved om det er muligt at få excel til at oprette et tilbud ud fra det indtastede automatisk?

Det jeg tænker er at når jeg f.eks vælger 1 stk lygte, så placerers der automatisk tekst, indtastede rabatter og prisen i tilbuddet.

Ved i om dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. januar 2011 - 15:42 #1
Det skulle nok være muligt via VBA (næsten alt kan lade sig gøre)
og godt nytår..
Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
03. januar 2011 - 15:49 #2
Nu skriver du via VBA?

Det er ikke lige min stærke side
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 15:52 #3
Er det to forskellige projektark du arbejder i eller ligger det i samme projektark?
Jeg har en faktura skabelon der henter oplysninger fra et andet ark i samme projektmappe. Det kører via loopslag.
Ved dog ikke om det kan bruges her?
Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
05. januar 2011 - 07:19 #4
Som det er nu er det to forskellige, men de kan vel sagtens lægges sammen?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2011 - 16:18 #5
Det kan jeg ikke forestille mig skulle være et problem.
Det eneste der måske er bedre ved at have det på to filer kunne være at filerne kunne holdes så små som muligt. Hvordan man laver disse loopslag ved jeg desværre ikke. Jeg fik hjælp til det herinde på eksperten til min skabelon.
Er du interesseret i at se dem kan du gå ind på min profil og kigge på de spm jeg har oprettet vedr fakturaerne. Kunne tænkes du kunne få inspiration til dit problem.
Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
06. januar 2011 - 07:05 #6
ok. prøver jeg lige
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2011 - 14:02 #7
hvordan går det?