Avatar billede AsmusT Nybegynder
02. januar 2011 - 13:14 Der er 16 kommentarer

Kode 10 - Lydkort fejl på Windows Vista

Som så mange andre, har jeg et problem med en så kaldt 'kode 10'.
Jeg har snart haft det problem i to måneder, og gjort næsten alt for at få det til at virke igen. Jeg har gennemroddet internettet for "Kode 10 lydkort fejl" og fundet utallige mennesker med det samme problem, specielt på denne hjemmeside. Jeg har virkelig prøvet alt for at få lyden til at virke. Jeg har gentagende gange fjernet og geninstalleret orgrinaldriveren, jeg har søgt på nettet efter en måske nyere driver, desværre uden held. Tidligere fandt jeg en person der havde nøjagtig det samme problem som mig, bare på windows xp (som sagt har jeg Vista, hvis i ikke så det i overskriften). Jeg kan ikke rigtig se hvordan han kunne få løst sit problem, når jeg ikke kunne. Måske et eller andet med en speciel driver..
Anyways.. Jeg har virkelig brug for hjælp, og jeg bliver tosset hvis jeg ikke snart kan høre noget musik :-)

Jeg bruger ASUS M4A79T Deluxe, hvor lydkortet sidder onboard.

Onboard Audio:
8 Channels
Realtek ALC1200
High Definition Audio
7.1 surroundkanal

Hilsen Asmus T
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2011 - 14:01 #1
Du kunne jo prøve med at køre dem som administrator. prøv også om Win 7 drivere skulle virke.
husk også at vælge om det er 32- eller 64 Bit du skal bruge
http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=lhJiLTN5huPfCVkW&content=download
Avatar billede AsmusT Nybegynder
02. januar 2011 - 14:40 #2
Men hvis jeg skulle have et helt nyt styrersystem, vil jeg så ikke miste alt mit indhold og date?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2011 - 16:29 #3
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at du skal have et nyt styresystem har med drivere at gøre?  du skal downloade Audio driveren til dit system? hvis du højreklikker på Computer og trykker på egenskaber kan du se om din PC kører 32Bit Eller 64Bit system hvilket du skal tage hensyn til når du downloader driveren. Kode 10 er typisk tegn på at driveren ikke er indstalleret.
Avatar billede AsmusT Nybegynder
02. januar 2011 - 17:56 #4
Så en Win 7 lyddriver virker altså også til Vista?
Avatar billede AsmusT Nybegynder
02. januar 2011 - 18:04 #5
Så ikke lige du skrev driver bagved :)
Avatar billede AsmusT Nybegynder
02. januar 2011 - 18:05 #6
Anyways. Win 7 Driveren lykkedes ikke. Den virkede ikke :)

Nogle andre forslag?
Avatar billede AsmusT Nybegynder
02. januar 2011 - 18:22 #7
Jeg prøvede også at downloade Vista 64-bit driveren. Jeg bruger også 64bit nemlig. Den virkede heller ikke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2011 - 19:19 #8
Prøv at gå i BIOS og se om lyden ikke er deaktiveret der.
Avatar billede AsmusT Nybegynder
02. januar 2011 - 19:21 #9
Har jeg været. Ingen fejl overhovedet. Prøvede også at disable genstarte og så enable igen
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2011 - 00:33 #10
Du har vel ikke kommet til at rykke kablerne til front stik af?
der sidder en kontakt der sender signalet til bgag panel udtag i stikket når du ikke har hoved telefoner i stikket R ud & R retur
L ud & L retur?
Avatar billede AsmusT Nybegynder
17. januar 2011 - 15:00 #11
Nej det har jeg heller ikke. Men plejer normalt at bruge indgangende bagved, som sidder direkte på motherboardet
Avatar billede AsmusT Nybegynder
01. februar 2011 - 19:44 #12
Har opgivet. Alt er prøvet. Men mange tak for hjælpen alligevel Poko1 :-)

Køber et helt nyt lydkort som jeg sætter ind i.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2011 - 19:50 #13
Ok så tag lige at acceptere dit eget svar så tråden er lukket :-)
Avatar billede AsmusT Nybegynder
01. februar 2011 - 19:56 #14
Du må gerne få pointene, hvis du laver en kommentar mere :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. februar 2011 - 20:02 #15
Jeg samler jo ikke :-)
Avatar billede AsmusT Nybegynder
01. februar 2011 - 20:13 #16
iorden. Tak for hjælpen :)