Avatar billede vipdenmark Nybegynder
02. januar 2011 - 08:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

JEG ØNSKER DANSK IP ADR. I UDLANDET!

Hej!

Jeg er pensionist og opholder mig en del af året i udlandet.
Min PC, står næsten aldrig stille og det irriterer mig, at der er
flere danske programmer på TV-2, som ikke kan modtages. Dialogboksen, skriver: Vi kan se, at din ip-adresse er fra udlandet og du kan derfor ikke modtage dette program.
Dette til trods for, at jeg abbonerer og betaler til Sputnik. Kun Nyheds udsendelserne og få andre ting, kan jeg modtage. Men
intet sport, som ikke bliver vist på TV-2's moderkanal.
Vil blive meget glad for råd om, hvordan min pc. viser ip fra Dk.
evt. den jeg har hjemme. Kan den lægges ind? Eller andre muligheder?

Takker på forhånd

vip
Avatar billede riversen Nybegynder
02. januar 2011 - 08:29 #1
Lav et setup så du kan lave en VPN terminering hjemme i DK. På den måde kan du i udlandet lave en VPN forbindelse til dit setup i DK og route internettrafik den vej og vupti... så har du en dansk IP adresse.

Du skulle kunne gøre det med følgende router: http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=Cisco+851&s=popularity&cpath=1-4-67&qt=Fql&nf=specifictaxonomy%3a%5eNetv%c3%a6rk%7c4%2fRouter%7c67%24. Ved ikke om der er en anden billigere model, der også kan bruges. W'eren er med wireless.
Avatar billede vipdenmark Nybegynder
02. januar 2011 - 08:42 #2
Tak til Riversen!

Det var godt nok hurtigt svar.

Men, findes der ikke en lettere løsning? VPN terminering, aner jeg ikke hvad er.

Er bare interesseret i, at min pc. viser en dansk ip, de måneder
jeg opholder mig i varmen.
Avatar billede showsource Seniormester
02. januar 2011 - 09:23 #3
Det er da for dårligt hvis du betaler til sputnik og du ikke kan se det ?

Mon ikke der står en dansk proxxy server et sted, som man kan tilslutte til ?
Avatar billede riversen Nybegynder
02. januar 2011 - 09:34 #4
Du kan evt. prøve hamachi. Jeg er ikke helt klar over om man kan gøre det du ønsker.
Avatar billede showsource Seniormester
02. januar 2011 - 09:35 #5
hmm, efter en søgning på "dansk proxy sevrer" lader det til at det heller ikke vil virke, ihvertfald hvis proxy'en er "anonym"

http://www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=186682
Avatar billede vipdenmark Nybegynder
02. januar 2011 - 09:43 #6
Hej Showsource,

Jeg bor i Thailand 3-4 måneder om året, mens I fryser!

Dialogboksen TV-2 *smækker i synet på mig* fortæller noget om program rettigheder, som åbenbart forhindrer dem i at lade mig se det. Surt (!)
Avatar billede showsource Seniormester
02. januar 2011 - 09:51 #7
Jahh, der er koldt på toppen :O)

Var i thailand for 4 år siden, og mit nytårsfortsæt kører på at skrabe penge sammen til en tur mere ..... ( og drikke mindre! )

Jeg har en apacheserver kørende, og kunne evt. prøve at sætte proxydelen på.
Om ikke andet, så for at teste.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. januar 2011 - 10:27 #8
#5: Du får næppe en god proxy server, hvis nogen, uden at betale en god sum penge for det. De skal jo pludselig håndtere din streaming trafik.
Avatar billede giweo Juniormester
02. januar 2011 - 15:24 #9
Google efter, og hent programmet "Hide the IP"

Det program, lader dig på en liste, vælge et land, du vil have en IP fra - deriblandt Danmark.

Se screenshot her: http://filer.linkssiden.dk/hidetheip.jpg
Avatar billede morten-bork Nybegynder
31. december 2011 - 12:49 #10
Du kan prøve www.VPN-Byen.dk de sælger VPN forbindelse til DK. Ved den kan du se alt dansk tv som var du i DK.