Avatar billede Nopedk Nybegynder
31. december 2010 - 16:15 Der er 5 kommentarer

Hjælp til port forwarding

Hej, jeg har prøvet at forwarde nogle porte til min Playstation 3, men det virker ikke. Jeg vil gerne have NAT type 2 eller 1 til min playstation, men uanset hvad jeg gør forbliver den type 3.
Min ruter er Linksys WRT54GL, jeg har prøvet at teste om min port er åben på http://www.utorrent.com/testport men den siger at den er lukket, jeg håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. december 2010 - 16:56 #1
Avatar billede Nopedk Nybegynder
31. december 2010 - 23:16 #2
Ja, det har jeg. Jeg har siddet og søgt i flere timer efter en løsning, men ingen har hjulpet. Ellers tak, håber der er nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2010 - 23:47 #3
Har hørt indtil flere nævne DMZ som en mulighed når NAT fejler.
Prøv at se om det hjælper.

1) Access the Router's web-based utility by entering the IP address (default 192.168.1.1) of the router in your internet browser (ie internet explore,firefox,etc).
2) Go to the Applications & Gaming => Port Forwarding tab.
3) Disable or remove entries you have entered for forwarding unless you want to keep certain ports going to some other network device (ie PC).  The Port forwarding feature supposedly overides the DMZ feature for the any entered ports.
NOTE: Keep this information in case you need it later or want to go back to port forwarding.
4) Go to the Applications & Gaming => DMZ tab.
5) Select Enable next to the DMZ.  In the DMZ Host IP address field, enter the IP address of the computer or game system you want exposed to the Internet.  This will bypass the NAT (Network Address Translation) technology for that computer/game system.  If it is a PC, best to have a firewall configured.
6) Once completed with the configuration, click the Apply button.

ON some router models,when the DMZ feature is enabled, you may have to connect the ethernet cable from the PC/device to a particular ethernet port on the back of the router.
Avatar billede Nopedk Nybegynder
01. januar 2011 - 00:42 #4
Hmmm det virker heller ikke.. Underligt. Kan det have noget at gøre med Telenor? Jeg har nemlig Telenor, det kunne være at de ikke lader folk åbne porte?
Tak for svaret ellers :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2011 - 13:34 #5
Prøv at kontakte kundeservice.
Der er flere folk der har haft det problem, og ved de kan hjælpe.