Avatar billede Slettet bruger
29. december 2010 - 21:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TV-Kort til Win7 og Stofa?

Hej

Jeg havde for to måneders tid siden investeret i et Terratec Cynergy C til mit Win7 setup med Stofa digital TV. Desværre var det aldrig muligt at få kortet til at fungere optimalt, selv ikke efter flere timer med Terratecs udviklere i røret.
Problemet lå bl.a. i at det ikke var muligt at se mange af mine kanaler som ikke-kodede, også selv om de selvfølgelig ikke er kodede.

Jeg har overvejet at bruge en TV-Tuner fra en VHS eksempelvis i stedet, men da jeg bl.a. gerne vil bruge Orb er det nødvendigt med et tv-kort.

Er der nogle fornuftige løsninger med FireDTV, Hauppauge eller en helt fjerde producent?
30. december 2010 - 03:55 #1
Jeg har selv en terratec Cinergy XS USB, til mit mediacenter som har fungeret upåklagligt :)

men kender godt til dit problem, en af mine venner købte en terratec cinergy c pci hd, vi prøvede flere timer at få den til at virke, efter et par time gav vi op da vi troede den var defekt og sendte den tilbage, og fik tilsendt en ny og prøvede igen og havde samme problem. problemet var at Yousee ikke sender ud digitalt endnu, hvilket de først kommer til efter 2012, min ven købte derefter en som min egen og den virkede med det samme da den både er digital og analog :) så mit råd til dig var at købe denne:)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=354342

ret sikker på den retter op på dit problem :)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2010 - 10:25 #2
Problemet ligger ikke i at Yousee ikke udsender digitalt, det gør Stofa, og det har jeg tjekket med dem. Jeg har også haft mulighed for at finde nogle enkelte kanaler uden problemer, men desværre ikke alle.

Jeg vil som udgangspunkt gerne holde mig fra Terratec, så håber I har nogle andre forslag? :)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2012 - 20:39 #3
Lukker tråden.
Avatar billede fuglen1 Novice
30. april 2012 - 22:16 #4
#2 Såvidt jeg har læst har Yousee sendt digital i de sidste 14 år.
Så de har sendt digital i de sidste mangeår.

Stofa i hvert fald sendt digital siden 2006 og også før.
På et eller andet tidspunkt stopper Yousee vil også med at sende analog.

Har selv en Terratec H7 den virker som den skal til boxer, samtider lidt problemer med at få billide på de koede kanaler.