Avatar billede splitbus Nybegynder
29. december 2010 - 17:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg NAS Server

Har 1 stk 200 GB 2,5" Sata HD (Fra en MacBook Pro) og har 1 stk WD Ekstern 3,5 HD (Interface ukendt) som jeg gerne vil ha ind i en NAS server.

Skal primært bruges som opbevaring for vores Mac's & Ipad (hvis man kan :) måske med JB) & som musik HD til iTunes på en Mac G4

Prisen må MAX være 1500 og gerne billigere.
Behøver ikke en masse fede features, da jeg ikke skal bruge dette endnu og når den tid kommer er den jo alligevel forældet :)

Eneste % er nok størrelsen, ikke for stor skal være i stuen og I kender kvinder :)

Nå ja DET VIGTIGSTE....Støj, selvfølgelig så støj svag som muligt

Vil I komme med nogle gode råd ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. december 2010 - 18:03 #1
Der har i andre tråde, været snakket meget om synology og sådan en har jeg også selv og den kan varmt anbefales.
Måske du kunne finde en 2,5 -> 3,5 tomme og dermed bruge den i en synology.
Det burde kunne holdes under din pris på 1500.
Jeg ved den har itunes server indbygget, så min itunes finder fint musikken.
Avatar billede splitbus Nybegynder
29. december 2010 - 18:19 #2
Har surfet lidt og fundet denne, Western Digital My Book World Edition II den er ihvertfald flot :)

Indeholder desuden en 2TB HD og plads til endnu en HD, så måske den lille 2,5" ryger videre.

Prisen ligger på 1500, så det er lige til øllet.

Understøtter såvidt jeg kan læse mig til, også iTunes ?
Avatar billede m_soender Nybegynder
29. december 2010 - 19:17 #3
Fordelen ved at vælge synology er at der er en utrolig aktiv bruger skare, og deres firmware bliver løbende udviklet. Har selv en ældre NAS fra 07/08 fra synology og den kan stadig bruge den nyeste firmware, og der er virkelig sket en del siden den første version af firmware blev udgivet.

Ellers er der også qnap der producere nogle gode produkter, men dem har jeg ikke nået erfaring med.
Avatar billede splitbus Nybegynder
08. marts 2011 - 04:48 #4
Vil I ligge et svar ? Så er der points
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. marts 2011 - 08:29 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. marts 2011 - 09:43 #6
Takker for point.