Avatar billede webindenmark Nybegynder
27. december 2010 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

To computere på to forskellige tlf. stik med samme nummer

Hej
Vi har to huse på grunden med samme tlf. nummer, og pc i begge huse. Afstanden er så lang at en trådløs router ikke rækker.

Er det muligt at gøre noget så jeg kan hente internet ud af begge stik. jeg bruger den hvide siemens (fra TDC) men kan kun få internet ud af det første modem på strengen.

På forhånd tak fra en ikke kyndig fyr.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. december 2010 - 01:01 #1
en switch
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2010 - 07:51 #2
Ja eller homeplug som kører over stikkontakterne.

http://komputer.dk/test/netvaerk/amitech-homeplug-200-megabit
Link er kun til at vise hvordan de ser ud. Der findes mange forskellige modeller. Kender ikke selv til hvilke der er bedst.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2010 - 08:00 #3
Formoder de to huse er koblet sammen strøm mæssigt, hvor strømmen kommer fra det ene til det andet.

I en anden tråd her på Eksperten var der en bruger der skrev at det også virkede mellem to naboer selvom det ikke var samme husstand. Det har jeg dog ikke nogen erfaring med. Hvis der er nogle der ved om dette er rigtigt, kunne det være fint med tilbagemelding på det.
Avatar billede webindenmark Nybegynder
29. december 2010 - 23:30 #4
Takker mange gange for jeres indlæg, se - jeg havde et sæt slingLink liggende som jeg ikke kunne få til at give forbindelse (der er sepperat måler på begge huse), men da en skrev at to naboer kunne prøvede jeg så igen - og med lidt forsøg mellem forskllige stikkontakter lykkedes det mig at få super godt signal over til det andet hus som så også kører med en trådløs router.
jag takker mange gange for jeres hjælp og lukker hermed tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2010 - 08:47 #5
Ja det er vigtigt det er samme fase der bruges selvom det kører gennem måleren. Godt vi fik det afprøvet så vi kan videre af informationen.
Jeg læggger svar her til at lukke tråden med.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1