Avatar billede Slettet bruger
22. december 2010 - 19:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Punktum i feltnavn

Hej Eksperter

Er det nogen, der har erfaringer med at have et punktum i navnet på en kolonne (eller et felt)?

Jeg har en kolonne, der fx hedder "no.", og jeg har ingen problemer med at vise hverken indhold eller kolonnenavn på hjemmesiden. Men når der skal ske en "update" eller "insert", virker det ikke.

Er der en regel om, at man ikke må benytte punktum i kolonnenavne, som jeg ikke kender til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2010 - 19:52 #1
Ikke som sådan, men du skal bruge `no.` som feltnavn.

Om det er en god idé generelt, at bruge mærkelige tegn i feltnavne, kan diskuteres.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2010 - 19:59 #2
Tak for det. Punktummet ødelægger altså syntakten i SQL-koden, hvis den står uden apostroffer?

Jeg ville have sagt "læg et svar", meen...
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2010 - 20:00 #3
Det må jeg nok hellere gøre selv
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2010 - 20:30 #4
:)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2010 - 20:38 #5
Erik Jacobsen, jeg vil så gerne spørge, hvis jeg må have lov:
Hvad er det, der har irriteret dig så meget, at du ikke vil arbejde med pointsystemet mere?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. december 2010 - 21:57 #6
Øhm, bare dejligt at være fri for ævl og kævl om point.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2010 - 22:17 #7
Så sandt, så sandt. Ævl og kævl er der nok af. Pointhurlomhejet tager meget energi.

Tak for svar, og god jul.