Avatar billede kongen72 Nybegynder
22. december 2010 - 03:51 Der er 2 kommentarer

301 redirect med æøå

hej

kan nogen hjælpe mig med at ændre nederstående kode, til at kunne indeholde æøå tegn !? og evt. søger for at der altid står www. foran når man browser siden. Vil jeg blive glad for. tak på forhånd!

            string lowercaseURL = (Request.Url.Scheme + "://" + HttpContext.Current.Request.Url.Authority + HttpContext.Current.Request.Url.AbsolutePath);
            if (Regex.IsMatch(lowercaseURL, @"[A-Z]"))
            {
                lowercaseURL = lowercaseURL.ToLower() + HttpContext.Current.Request.Url.Query;

                Response.Clear();
                Response.Status = "301 Moved Permanently";
                Response.AddHeader("Location", lowercaseURL);
                Response.End();
            }
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2010 - 04:01 #1
Hvis query indeholder ÆØÅ skal de URL encodes.

Hvis host navn indeholder ÆØÅ skal det IDN encodes.

.NET har klasser til begge encodinger.

For den første kig på:
  HttpUtility.UrlEncode

Men jeg mener at du skal passe på med hvad du bruger den på. Hvis jeg husker rigtigt skal den kaldes på de individuelle værdier.
Avatar billede Syska Mester
22. december 2010 - 09:16 #2
Første der springer mig i øjene er at du kun matcher på UpperCase ... men du kalder din string lovercaseUrl.

Du kan vist nok smide et argument med til IsMatch som gør at den IgnoreCase.

mvh