Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
22. december 2010 - 01:05 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

"Ordinalen 681 blev ikke fundet..."

Hej
Jeg har netop fået min kusines bærbar i min varetægt, som har fået sig en del problemer.
Hver gang man starter den op, og logger ind på hendes bruger, kommer der en masse fejlmeddelelser op, med at Ordinal 681 ikke blev fundet i DLL-biblioteket iertutil.dll
Jeg har forsøgt at google det lidt, men kan ikke finde nogle svar.
Jeg er rimelig meget på bar bund, for man kan ikke rigtig noget, hvis jeg fx forsøger at åbne Denne Computer, popper den om med at "Klassen er ikke registreret".

Jeg håber at der er nogle derude som kan hjælpe mig, for hun er rimelig meget ømskindet med den her computer :/

På forhånd tak!
-Kenneth
22. december 2010 - 07:53 #1
Point ude: 360 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/hippoanthropyen
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

---

Sådan gør du hvis du bruger Vista

1. Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
2. Skriv: SFC.exe /Scannow > Enter
3. Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det
4. Genstart computeren
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2010 - 08:32 #2
Ja og denne skulle du også kunne køre:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
23. december 2010 - 01:46 #3
Larry, jeg har kigget på mine andre spørgsmål, og skal nok få dem lukket i den nærmeste fremtid :)

Anyway, jeg har forsøgt begge Jeres scans, men ingen af dem virkede.. Den har stadig problemet med ierutil.dll-filen.. Jeg har læst lidt om det, folk har fået det problem via Windows Update, når den opdaterer deres IE.. Jeg ved ikke om det er problemet her, desværre :(

Har I andre gode råd? :/
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 07:59 #4
Har du kigget denne igennem?
http://www.eksperten.dk/spm/829354
Kunne måske være nogle tip til hvordan dit problem kan løses.
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
23. december 2010 - 17:35 #5
220661, ja jeg har kigget på den, men problemet er at jeg ikke rigtig kan åbne nogle programmer, heller ikke igennem taskmanager.. Og jeg kan heller ikke finde iertutil.dll-filen i windows-mappen, kun i system32 :/
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 18:16 #6
http://www.dll-download-system.com/dlls-i-/iertutil.dll.html
Der er en fil her som kan downloades.
Man kunne jo prøve at erstatte den der ligger i sytem mappen i Windows med denne. Husk at flyttte den anden fil hen et sted så du kan lægge den tilbage hvis det ikke virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 18:17 #7
Nå nej det kan du måske heller ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 18:19 #8
Kan du gøre noget fra fejlsikret tilstand (F8 under opstart)
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
23. december 2010 - 23:24 #9
220661, jeg måtte ikke udskifte .dll-filen.. Jeg fik en besked om at jeg ikke havde tilladelse til det.. Jeg forsøgte at gøre det via start-menuen, hvor jeg "søgte" efter mapperne.. Det er den eneste måde jeg kan se mapperne på..
Under fejlsikret tilstand er det desværre det samme..
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
24. december 2010 - 05:14 #10
Så fik jeg den til at virke!

Jeg gjorde noget så simpelt som at lave en systemgendannelse.. Jeg havde ellers læst at det ikke ville virke, men man skal åbenbart ikke udelukke en mulighed, uden selv at havde prøvet den..

220661, jeg vil gerne give dig halvdelen af pointene, da du jo trodsalt brugte lidt tid på at hjælpe, så smid lige et svar..
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2010 - 09:45 #11
svar kommer her.