Avatar billede Claus Mester
19. december 2010 - 03:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

iPhone 3gs - google apps

Hej,

Er det muligt at synkronisere kalender, kontakter og noter til google apps, udelukkende gennem computeren. Dvs. uden brug af data trafik?

Sagen er den, at jeg i umindelige tider har brugt M$ Outlook til at håndtere disse funktioner. Men nu ønsker jeg at konvertere helt til online/google funktionalitet. Men jeg ønsker ikke pt. at betale for data trafik i mit iphone abb., så overførsel skal ske via wifi/kabel.

VH
nicolaus
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2010 - 10:29 #1
Du kan lave nogle ting via Google ME.
Og det bør også kunne fungere via Wifi.
Samtidig har du også nogle muligheder via Itunes, men det er ikke noget jeg har arbejdet 100% med.
Men jeg kører selv sync af kontakter, email og kalender, det virker fint.
Men det med notes og apps, er jeg "blank" på.
Avatar billede Claus Mester
20. december 2010 - 16:48 #2
Tak for feedback.

Efter at have googlet og rodet rundt med det i flere timer, fandt jeg en holdbar løsning.

Ved at benytte Mozilla Thunderbird (email og kontakter) + Mozilla Lightning plugin (kalender) + såkaldt Leverandørmodul for Google Calendar (opdatering af Google Calendar to-vejs), har jeg erstattet Outlook mail, kalender og kontaktpersoner. Programmerne får informationer fra Gmail eller andre email systemer og google calendar.

I min iphone kalender har jeg derudover defineret min Google konto og på den måde opdateres min kalender på iphone også iht Google Calendar.

Til noter har jeg investeret i en iphone app "Awesome Note" der fungerer super godt på iphone i stedet for den indbyggede "noter". Awesome Note synkronisere uden problemer med Google Dokumenter - to-vejs.

Lidt omstændigt, men den bedste gratis løsning jeg har kunnet finde.
Avatar billede Claus Mester
28. december 2010 - 12:57 #3
Hvis du er til point, jakobdo, så vil jeg gerne overføre dem til dig ...
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. december 2010 - 13:01 #4
Vi kan dele.
Avatar billede Claus Mester
28. december 2010 - 13:26 #5
Tak for hjælpen!
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. december 2010 - 13:41 #6
Takker for point.