Avatar billede thomasnielsen Nybegynder
18. december 2010 - 19:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

Halløj.

Jeg har sat en mysql server op på denne computer(localhost) og oprettet en database kaldet normal på den (Via phpmyadmin).
Den prøver jeg at "kalde" fra et program og indtaster derfor denne streng.

DRIVER={MySQL ODBC 5.1 Driver};Persist Security DRIVER={MySQL ODBC 5.1 Driver};Persist Security Info=True;OPTION=18475;DATABASE=normal;SERVER=localhost;UID=user;PWD=password;port=3306

Jeg får en fejl der hedder
"Error: 3709 Forbindelsen kan ikke bruges til at udføre denne handling. Den er enten lukket eller ugyldig i denne sammenhæng.
ADO: -2147467259 [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver."

Der er noget med at man skal oprette en DSN men hvordan jeg gør det er jeg ikke helt med på.

Der er 150 points til den der hjælper mig igennem opsætningen/connect.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2010 - 20:48 #1
Hvis du har installeret den pågældende driver og du sletter den duplikerede tekst i strengen, så ser det faktisk OK ud.
Avatar billede thomasnielsen Nybegynder
18. december 2010 - 21:24 #2
Jeg har installeret en driver der hedder "mysql-connector-odbc-5.1.8-win32.msi"

Så jeg manglede .8 i teksten. Dubleringen er fjernet, men fejlen er der stadig.

Skriver jeg driver delen forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2010 - 23:36 #3
Driver={MySQL ODBC 5.1 Driver}

er OK (man bruger ikke det sidste tal)
Avatar billede thomasnielsen Nybegynder
19. december 2010 - 01:59 #4
Super, nu har jeg dog en ny fejlmeddelse.

"Error: -2147217865 [MySQL][ODBC 5.1 Driver][Mysqld-5.5.8]Table 'normal.intdbinfo' doesn't exist"

Hvad skal der stå i den info fil? Det er vel en fil som skal beskrive resten af tables eller?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2010 - 02:05 #5
Tror jeg ikke. Det lyder som en tabel der refereres til i SQL'en i din app.
Avatar billede thomasnielsen Nybegynder
19. december 2010 - 02:08 #6
Det funker nu, hvis du smider et svar så får du points'ene det var dine pointers der fik det igang ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2010 - 02:14 #7
et svar