Avatar billede sketter Nybegynder
17. december 2010 - 19:38 Der er 12 kommentarer

Abonnement til iphone 4

Da jeg overvejer at købe en Iphone 4 her til jul skal jeg oså have anskaffet mig et abonnement. Indtil videre har jeg kigget på to forskellige. Det ene fra telemore hvor jeg betaler 45,- kroner om måneden hvor jeg så har 1 GB fri data om måneden.
Det andet er oister hvor der er fri sms,1 GB data om måneden, ingen opkalds afgift og 40 øre i minuttet. Detter koster halvfjerds kroner om måneden.

Mit største problem er at jeg ikke ved om 1GB data om måneden er nok til en iphone 4, da jeg også har set at "3"og andre mobilselskaber reklamerer med 5 og 10 GB data om måneden.

Hvad skal jeg vælge når jeg MAKS vil betale 100,- om måneden.
HJÆLP!!!
Avatar billede nemlig Professor
17. december 2010 - 19:51 #1
Dit dataforbrug afhænger bl.a. af om du selv har et trådløs netværk WiFi.

Jeg har selv en Iphone4, men jeg har mit eget trådløse netværk, hvorfor jeg kun har dataforbrug, når jeg er ude og på steder, hvor der ikke er Wifi.

Jeg har de sidste 3 måneder forbrugt ca. 200 Mbyte. i alt. Jeg mener, at man generelt kommer meget langt for 1 Gbyte.

Jeg selv har Bibob.
Avatar billede sketter Nybegynder
17. december 2010 - 19:58 #2
Tusind tak for svaret.
Jeg har selv Wi-Fi hjemme (og på min skole:D).
Når det kun er 1 GB data er netværket så langsomt?
Avatar billede nemlig Professor
17. december 2010 - 20:06 #3
Hastigheden har ikke noget med datamængden at gøre, men afhænger af udbyderens evt. begrænsninger på hastigheden, din placering ift. sendemasterne (dækningen), belastningen på sendemasten m.m.
Avatar billede sketter Nybegynder
17. december 2010 - 20:17 #4
Er dit ligeså hurtigt som når man er på wi-Fi eller hakker det sig frem og har problemer med at loade et billede?
Avatar billede nemlig Professor
17. december 2010 - 20:28 #5
Wifi er normalt hurtigere, men selvfølgelig afhængig af hastigheden på internetforbindelsen.

Forbindelsen til 3G er, som nævnt tidligere, afhængig af en række forhold.

Jeg oplever ikke nogen særlig forskel på Wifi og en god 3G-dækning ved almindelig web-side surfing.

Skal du hente fotos eller video på Youtube, kører det faktisk også OK, men her vil 3G nettet typisk være langsommere.

Men der er ingen hakken. Hvis det fx. er en Youtube-video, kan videoafspilningen godt stoppe og afvente, at der er hentet nok data til afspilningen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2010 - 20:56 #6
Tænk dig om.
Ja det er billigt, men med teleselskaber får man hvad man betaler for. Specielt data som hos de billige er begrænset til 1 MB/s.

Tænk sig du fandt ud af at du ville bruge din iphone som hotspot...
Så vil du syntes at 1 MB/s er alt for langsom.
Avatar billede sketter Nybegynder
17. december 2010 - 21:23 #7
Hot spot, hvordan tænker du?

Ved i hvem der har det bedte netværk af: oister,cbb,telmore eller bibob?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2010 - 21:35 #8
Bruge din telefon som modem.
Avatar billede sketter Nybegynder
17. december 2010 - 21:41 #9
ok.
Kender du til det selskab der har den bedste dækning af de ovenstående?
Avatar billede nemlig Professor
17. december 2010 - 21:58 #10
Jeg mener, at jeg selv er begrænset til 1 Mb/sek. hos Bibob.
Det har fungeret fint for mig.
Det handler vel om, hvad dit behov er. Hos mig er det bl.a. mails, facebook, læse nyheder via Apps og Geocahing. Ingen af delene kræver særlig båndbredde, hvorfor 1 Mb/sek virker OK for mig. Dette forklarer nok også det beskedne dataforbrug de sidste måneder.
De lidt mere krævende ting, klarer jeg på hjemme-netværket, fx download af Aps, musik, fotos, video m.v.
Avatar billede sketter Nybegynder
01. januar 2011 - 20:34 #11
tak for svar :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2011 - 21:08 #12
Hvem skal svare?